Článek
Chevrolet Trax i Renault Captur si v nárazových testech EuroNCAP vedly výtečně, Trax dokonce získal za ochranu dospělých nadprůměrných 94 procent. Sandero vybojovalo pro rumunskou automobilku poprvé čtyři hvězdičky. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce.
Při nárazu do sloupu komisaři objevili slabší ochranu hrudníku a při nárazu zezadu se ukázala být horší ochrana krční páteře. V ostatních směrech ale sandero poskytuje dobrou ochranu cestujících, pro chodce je ale nejhorší střet se sanderem – alespoň dle procentuálních výsledků ochrany sraženého chodce.
Ostudou skončil výsledek nárazového testu u Nissanu NV200 (Evalia), velkoprostorového vozidla odvozeného z dodávky. I přes relativně dobrou ochranu dětských pasažérů NV200 ztrácelo body za ochranu dospělých cestujících, horší tuhost předních částí karoserie i chybějící asistenční systémy. Výsledkem jsou pouhé tři hvězdy.
Výsledky crash testů EuroNCAP (červen 2013) | |||||
---|---|---|---|---|---|
automobil | celk. hod. | dospělí | děti | chodci | bezp. systémy |
Renault Captur | 5 | 88 % | 79 % | 61 % | 81 % |
Chevrolet Trax | 5 | 94 % | 85 % | 64 % | 81 % |
Dacia Sandero | 4 | 80 % | 75 % | 57 % | 55 % |
Nissan NV200 | 3 | 68 % | 81 % | 67 % | 55 % |
Mezinárodní konsorcium EuroNCAP, které je složeno ze zástupců ministerstev dopravy evropských států, autoklubů, pojišťoven a svazů na ochranu spotřebitelů, od roku 1997 provádí pravidelné nárazové zkoušky nových modelů automobilů.
EuroNCAP automobily porovnává v rámci jednotlivých tříd, pokud tedy auto velikosti fabie dosáhne pěti hvězdiček, neznamená to, že je stejně bezpečné jako superb se stejným hodnocením.
Podrobné informace o testovaných automobilech, metodice nárazových testů i hodnocení všech testovaných automobilů najdete na oficiálních stránkách EuroNCAP.