Článek
Důvodem vyřazení bylo to, že oba importéři nezvládli dodat vůz na novinářské jízdy, které se konaly minulý pátek. Vzhledem k tomu, že jde o jednu z podmínek ankety, byly oba nominované vozy vyřazeny. Další povinností je, že vítězné auto je konkrétním importérem na jeden rok bezplatně zapůjčeno jednomu hlasujícímu z řad široké veřejnosti.
V letošním ročníku bude hlasovat výhradně novinářská porota, což je rozdíl proti minulému roku. Celkově tak odborná porota složená z 35 motoristických žurnalistů (jednoho zástupce má i redakce Novinek) bude vybírat z 35 nominovaných vozidel.
Velký počet nominovaných vozů je zapříčiněn tím, že kupříkladu Audi, BMW, Kia či Renault do bojů vyslaly hned tři modely.
Domácí Škoda má jediné želízko v ohni (Karoq), korejský Hyundai kupodivu nenominoval žádný model – mohl Konu, ale na poslední chvíli si to tuzemský importér rozmyslel. Je to výjimečné, obvykle se všichni dovozci snaží své modely do ankety, která má v případě výhry nezanedbatelný marketingový efekt, nominovat.
| Všichni vítězové ankety Auto roku v ČR | |
|---|---|
| 2017 | Škoda Kodiaq |
| 2016 | Škoda Superb |
| 2015 | Škoda Fabia |
| 2014 | Mazda6 |
| 2013 | Volkswagen Golf |
| 2012 | Ford Focus |
| 2011 | Mercedes-Benz SLS AMG |
| 2010 | Škoda Yeti |
| 2009 | Škoda Superb |
| 2008 | Kia cee’d |
| 2007 | Opel Corsa |
| 2006 | Ford Focus |
| 2005 | Škoda Octavia |
| 2004 | Mazda 3 |
| 2003 | Mazda6 |
| 2002 | Peugeot 307 |
| 2001 | Škoda Fabia Combi |
| 2000 | Opel Zafira |
| 1999 | Ford Focus |
| 1998 | Alfa Romeo 156 |
| 1997 | Volkswagen Passat |
| 1996 | Audi A4 |
| 1994/1995 | Škoda Felicia |
