Hlavní obsah
Očekávaný nástupce "ošklivého káčátka" Foto: archiv, Právo

Citroën vzkřísí legendární ošklivé káčátko – 2CV

Automobilka Citroën se prý chystá vzkřísit svůj legendární model 2CV. Ten se pod přezdívkou ošklivé káčátko stal jednou z ikon francouzského designérství.

Očekávaný nástupce "ošklivého káčátka" Foto: archiv, Právo
Citroën vzkřísí legendární ošklivé káčátko – 2CV

Podle německého magazínu Auto Bild by nové miniauto mělo nést označení DS2 a vycházet z dnešního modelu Citroënu C1. Má jít o pětidveřové vozidlo dlouhé 3,7 metru.

Prototyp populární „kachny“ vyvinuli Francouzi už před druhou světovou válkou, do sériové výroby se ale dostala až tři roky po jejím skončení. Šlo o jednoduchý vůz s malými nároky na údržbu a se vzduchem chlazeným čtyřtaktním motorem. Hlavní cílová skupina byli francouzští farmáři. Nízká cena „kachny“ a přitom vysoká spolehlivost z minivozu udělaly komerční hit a později i legendu, k níž přispěla svou ďábelskou jízdou i jeptiška ze slavné filmové série o četníkovi ze Saint-Tropez.

Legendární ošklivé káčátko

Foto: archív, Právo

V 60. a 70. letech byla „kachna“ oblíbeným vozidlem studentů a generace hippies. Ve Francii se vyráběla až do roku 1988, úplně poslední ale sjela z výrobní linky v Portugalsku o dva roky později. Za více než 40 let se jich na silnice dostaly bezmála čtyři milióny.

Citroën už v roce 2009 přišel na autosalón ve Frankfurtu nad Mohanem s automobilovou studií pod označením „REVOLTe“. Představil ji jako možného nástupce 2CV. Od tohoto plánu ale nakonec upustil, údajně proto, že navržená předloha skýtala příliš málo prostoru na to, aby auto mohlo být ke každodennímu použití.

Studie Citroën „REVOLTe“, kterou automobilka představila v roce 2009 na autosalónu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Foto: Profimedia.cz

Studie Citroën „REVOLTe“

Foto: Profimedia.cz

Aktuální nabídku nových i ojetých vozů značky Citroën najdete na Sauto.cz.
yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků