Hlavní obsah

Společnost Citroën Česká republika předala ve čtvrtek poslední dva bílé Citroëny C15 české firmě podnikající v oblasti lesnictví a dřevařství. Tímto se definitivně uzavřela neuvěřitelně dlouhá životní etapa oblíbeného užitkového modelu.

Citroën C15 se loučí

Předchůdce současných modelů LUV, vybavený dieselovým motorem se na automobilovém trhu pohybuje již od roku 1984, a může se pochlubit velkými prodejními úspěchy, jejichž důkazem je 1 235 042 prodaných vozů.

Praktičnost a spolehlivost byly velkou devizou od samého začátku. Lehce ovladatelný a zároveň dostatečně robustní vůz je vybavený dieselovým motorem 1,9D o výkonu 43 kW, který byl do C15 převzat z modelu Berlingo. Celková délka vozu je 3,99 m, délka nákladového prostoru 1,64 m, užitečný objem má hodnotu 2,67 kubických metrů  a užitečná hmotnost může být až 600 nebo 765 kg. To jsou parametry tohoto výjimečného modelu.

Výroba C15 se v továrně ve španělském Vigu uzavřela v prosinci 2005.

Historie C15

První uvedení na trh se odehrálo v roce 1984, šlo tehdy o verze C15 E a C15 D. Obě verze o užitečné hmotnosti 570 kg, zkonstruované na bázi Citroën Visa, si mohli zákazníci zakoupit též v osobním provedení.

C15 E byla vybavena motorem o objemu 1124 ccm a výkonu 34 kW při 5750 ot./min. (max. rychlost 125 km/h). Verzi D poháněl agregát o objemu 1769 ccm a výkonu 43 kW při 4600 ot./min. (max. rychlost 133 km/h).

V roce 1991, byla na trh uvedena užitková verze s elektrickým pohonem a o rok později prošel vůz lehkým faceliftem. V roce 1993 dostává C15 do sériové výbavy přípravu na rádio (verze 600 a 675 kg), opěrky hlavy na předních sedadlech a vyhřívání zadních prosklených dvoukřídlých dveří (u osobní verze). Koncem roku 2000 se do C15 začal montovat dieselový motor 1,9D o výkonu 43 kW.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků