Hlavní obsah

Čipová krize ještě neskončila, říká budoucí šéf Bosche

Problémy s nedostatkem čipů budou ještě delší dobu pokračovat. Uvedl to budoucí šéf německého dodavatele automobilových součástek Bosch Stefan Hartung v rozhovoru s časopisem Focus.

Foto: Radek Plavecký, Právo

Výroba na lince Škoda Auto v Kvasinách (Ilustrační foto)

Článek

Čipy se stávají čím dál důležitější součástí automobilů. Jejich globální nedostatek nyní omezuje výrobu v automobilovém průmyslu po celém světě, včetně České republiky. Bosch je podle agentury DPA největším dodavatelem automobilových součástek na světě.

„Čipová krize neskončila,“ prohlásil Stefan Hartung, který začátkem nového roku v čele společnosti Bosch vystřídá Volkmara Dennera. „Pro celý německý průmysl je velmi důležité, aby se problémy v zásobování vyřešily. Každý chybějící čip může znamenat, že nebude možné vyrobit celý automobil. To nás v celém roce 2022 bude stát ještě mnoho sil,“ pokračoval.

Konec je v nedohlednu. Volkswagen vyhlíží další krizi čipů

AutoMoto

Hartung rovněž upozornil, že čipová krize může ohrozit plán německé vládní koalice, podle kterého má po německých silnicích do roku 2030 jezdit nejméně 15 milionů elektromobilů. Tohoto cíle podle Hartunga nebude možné dosáhnout, „pokud se globální problémy v dodavatelských řetězcích brzy nevyřeší“.

Šéf dozorčí rady společnosti Bosch Franz Fehrenbach tento měsíc varoval, že evropský automobilový sektor je z hlediska důležitých součástek, jako jsou polovodiče a bateriové články, příliš závislý na Asii a dalších regionech.

Bosch investuje jmění do vývoje čipů, miliardy ale krizi jen zmírní

AutoMoto

Nedostatek dílů narušil také výrobní aktivity Škody Auto. V letošním roce tak automobilka musela výrobu několikrát výrazně omezit či zcela zastavit. Firma očekává, že do konce letošního roku vyrobí kvůli nedostatku dílů zhruba o 250 tisíc vozů méně. Loni Škoda Auto dodala celosvětově přes milion aut.

Daniela Cavallová, členka dozorčí rady německé automobilky Volkswagen, to ovšem podle webu Automotive News nevidí tak černě. Novinám Wolfsburger Allgemeine Zeitung řekla, že očekává v roce 2022 zlepšení. Ve wolfsburské továrně se má podle ní příští rok vyrobit 570 tisíc aut, což je velké zvýšení oproti letošním zhruba 400 tisícům. Původní cíl na letošní rok byl ale 1 milion aut.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám