Hlavní obsah
Youxia X Foto: Youxia

Číňané si neberou servítky a kopírují auta ve velkém

Před lety byl velký soudní proces, kdy žaloval koncern Daimler čínskou značku CMEC za okopírování jejich Smartu. Prohráli. A od té doby je všem jasné, že v Číně je možné všechno. A tak se tu kopírují auta, jak na běžícím pásu.

Youxia X Foto: Youxia
Číňané si neberou servítky a kopírují auta ve velkém

Úplně poslední akvizice mezi čínskými kopiemi je Youxia X. Jde o kopii Tesly Model S, a to včetně interiéru s ohromným displejem místo středového tunelu. Vůz je také elektromobil. Používá totiž elektromotor o výkonu 256 kW a točivém momentu 440 Nm. V nabídce budou verze s kapacitami akumulátorů 40, 60 a 85 kWh.

Auto se ale začne pravděpodobně vyrábět až koncem příštího roku a prodávat až v roce 2017. Ale zákazníci si určitě rádi počkají. Proti Tesle půjde o auto s výrazně nižší cenou a podobně jako Kitt z Knight Ridera má v přední masce diodové udělátko.

Youxia X

Foto: Youxia

Youxia X

Foto: Youxia

Nezapomenutelný Landwind

Vůbec prvním průkopníkem čínských aut v Evropě byla značka Landwind, která před mnoha lety chtěla přivézt kopii modelu Frontera. Ale tak nějak jim premiéra nevyšla. V crashtestu německého autoklubu ADAC se auto zcela zbortilo, figurína dostala zásah do hlavy tyčí řízení, kolena ji přerazila tvrdá přístrojovka a nakonec se zaklínila mezi dveře a přední sloupek.

Trapas nešlo odčinit a Landwind i přes snahu napravit pošramocenou pověst odešel. Pak se zase vrátil (jen do Španělska), ale vydrželo to jen lehce přes rok a kvůli malému zájmu zase odešel. A tak se nyní soustředí na čínský trh, kam třeba vyslal velmi zajímavý vůz – Landwind X7. Ten jakoby z oka vypadl Range Roveru Evoque. A i když už ostatní automobilky nějaké soudy po předchozích zkušenostech vzdaly, Land Rover to nevzdá a bude se soudit. Uvidíme, jak to dopadne.

Landwind X7

Foto: Landwind

Beetle = VIDOEV

Také Volkswagen Beetle se dočkal své kopie. Jmenuje se VIDOEV a je to elektromobil. Divíte se, jak je možné, že hodně čínských aut jsou dnes elektromobily? Protože v Číně je ohromný problém s přecpanými ulicemi a také s emisemi. A tak čínské úřady ve velkých městech povolují jen malý počet nových aut ročně. A přednost na značku mají vozy ekologické – tedy elektromobily.
Ale zpátky k VIDOEV. Poznejte, v čem se tahle kopie liší od originálu!

VIDOEV

Foto: CarNewsChina a Volkswagen

Longer Yuelang X1

Další z velké řady elektromobilů je Longer Yuelang X1. Něco o velikosti Suzuki Wagon R+ se vůbec nesnaží zakrýt, že bylo složeno z dílů různých značek a že se snaží vypadat jako Range Rover. Takže autíčko má kola s logy BMW, na kapotě má loga Land Rover a na zádi na víku kufru má hliníkovou folií potažený nápis Range Rover.

Longer Yuelang X1

Foto: CarNewsChina

Eagle EV – Porsche nebo Ferrari?

Zelená karoserie celkem pěkných tvarů. Jenže z boku vypadá jako Porsche Cayman. Příď zase nezastře inspiraci ve Ferrari. Logo pak je parafrází na zuffenhausenskou značku. Jmenuje se Eagle EV. Podle údajů výrobce je to elektromobil s hmotností pouhých 800 kg s akumulátory 9 kWh. Maximální dojezd je 260 km a zrychlení z 0 na 100 km/h je za 4,8 s. A to je lepší než originál Porsche Cayman.

Eagle EV

Foto: AutoEvolution

Anketa
Který je váš favorit z těchto čínských kopií aut?
Youxia X
47.6 %
Landwind X7
34.8 %
VIDOEV
2.2 %
Longer Yuelang X1
1.9 %
Eagle EV
13.5 %
Celkem hlasovalo 1233 čtenářů.
yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků