Hlavní obsah
Současná generace Audi R8 po faceliftu v roce 2018. Foto: Audi

Chorvaté jedou, Rimac se má podílet na vývoji nástupce Audi R8

Pohádkový příběh zažívá chorvatská automobilka Rimac. Kromě vývoje vlastních supersportů znalosti inženýrů od Jadranu využívá čím dál více věhlasných značek, nově se spekuluje také o Audi.

Současná generace Audi R8 po faceliftu v roce 2018. Foto: Audi
Chorvaté jedou, Rimac se má podílet na vývoji nástupce Audi R8

Audi R8 se v současné druhé generaci nedávno dočkalo faceliftu, který lze však považovat za poslední rozloučení. Supersport s atmosférickým desetiválcem nemá v dnešní regulacemi sešněrované době zrovna na růžích ustláno.

O nástupci už se spekuluje dlouho a i samo Audi dalo konceptem a následnou omezenou sérií e-tron najevo, že další supersport v řadě by mohl už být na elektřinu. S tím jdou dohromady i informace respektovaného magazínu Car. Audi totiž údajně má spolupracovat na vývoji s chorvatským Rimacem. Zejména co se elektrického pohonného ústrojí týče.

Rimac C_Two na ženevském autosalonu 2019

Foto: Marek Bednář, Novinky

Rimac začal v roce 2009 s vývojem a výrobou elektrických supersportů sám, poslední dobou se ale kolem šikovného týmu chorvatských inženýrů pod vedením majitele Mateho Rimaca točí samá věhlasná jména. Podíl ve společnosti má Hyundai, úzká spolupráce je navázaná také s Porsche či Lamborghini.

A nyní se zdá, že Rimac promluví i do vývoje elektrického supersportu od čtyř kruhů. Příběh jako z pohádky. Ta má být v tomto případě dopsána někdy v letech 2023 či 2024. Už nyní se však zmiňují hodnoty výkonu vozu okolo 700 kW, zrychlení za 2,5 sekundy či dojezd na jedno nabití něco kolem 480 km s možností dobíjení bezdrátově.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Audi na Sauto.cz.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Audi R8 na Sauto.cz.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků