Hlavní obsah

Čezeta Motors už insolvenci nepotřebuje, tvrdí jednatel a dva věřitelé

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jednatel společnosti Čezeta Motors Daniel Gašpar spolu se dvěma věřiteli tvrdí, že insolvenční řízení s tímto výrobcem elektrických skútrů Čezeta zahájené v únoru už není nutné, jelikož jednomu z věřitelů se podařilo od investorů získat finanční injekci 6,5 milionu korun. Podmínkou pro převod peněz je dohoda s druhým jednatelem a majoritním vlastníkem Čezety Motors, kterým je Neil Eamonn Smith.

Foto: pro Novinky.cz Matěj Oliva

Elektrický skútr ČZ 506

Článek

Insolvenční návrh na sebe v únoru podala sama firma Čezeta Motors. Soudu navrhla prohlášení konkurzu na svůj majetek. Soud o insolvenčním návrhu zatím nerozhodl. Z insolvenčního rejstříku vyplývá, že závazky společnosti Čezeta Motors v únoru činily 13,273 milionu korun a hodnota jejího majetku byla vyčíslena na 5,265 milionu. Dluhy firmy tak převyšovaly její majetek zhruba o osm milionů Kč.

Smith vlastní v Čezetě Motors podíl 70 procent a drobní investoři zastoupení česko-slovenskou crowdfundingovou firmou Crowdberry zbylých 30 procent.

„Aktuální stav prostředků vybraných od investorů, které je věřitel číslo 2 (Crowdberry CZ1) obratem po dosažení dohody ochoten poskytnout dlužníkovi, činí 6,417 milionu korun,” uvedl právní zástupce jednatele Daniela Gašpara a dvou věřitelů Čezety Motors Jan Täubel. Podle něj už byly soudu předloženy důkazy o získání prostředků od investorů.

Soud zahájil insolvenční řízení s Čezeta Motors

Ekonomika

Gašpar spolu se zástupci dvou věřitelů tvrdí, že o podání insolvenčního návrhu se dozvěděli až z insolvenčního rejstříku. Smith oponuje, že k tomu nepotřeboval Gašparův souhlas, jelikož je to povinnost ze zákona.

Smith navíc poznamenal, že komunikace s Gašparem a zástupci věřitelů ohledně řešení ekonomické situace firmy byla od loňska komplikovaná. Smith v únoru podání insolvenčního návrhu na Čezeta Motors zdůvodnil tím, že se firmě nepodařilo najít kupce a majitelé nebyli ochotni vložit dostatečnou hotovost pro další pokračování činnosti. Firma se dostala do platební neschopnosti a přerušila produkci. Za roky 2018 a 2019 vykázala dohromady prodělek přes 21 milionů korun.

„Na čekací listině je přes 100 000 eur (2,6 milionu korun) prodejních objednávek a Čezeta je prakticky bez dluhů, kromě dluhů vůči svým vlastníkům,” uvedl Smith v lednu.

Čezeta se vrátila, začala sériová výroba elektrického „prasete”

AutoMoto

Čezeta Motors před osmi lety přišla s prototypem elektrického skútru, který vycházel ze slavného „prasete” vyráběného továrnou ČZ v 50. a 60. letech. V letech 2018 až 2020 vyrobila první sérii 60 skútrů typu 506, které vyvezla do deseti zemí v Evropě. V Česku loni prodala jeden motocykl a o rok dříve 13 strojů.

V roce 2018 společnost Crowdberry vybrala pro firmu 20 milionů korun na zahájení sériové výroby. Téměř celý skútr vznikal v tuzemsku za pomoci sítě 30 místních dodavatelů. Elektrická Čezeta se stala Motocyklem roku ve své kategorii. Elektrické motorky v areálu Wikov v Prostějově montovala desítka zaměstnanců. Plány na expanzi počítaly až s 50 zaměstnanci a výrobou 2000 strojů ročně.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám