Hlavní obsah

Český výrobce ukázal v Goodwoodu sportovní auto s výkonem 1000 koní

Novinky, Martin Žemlička
Goodwood

Škoda Octavia RS nebyla jedinou českou světovou premiérou na právě probíhajícím Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu. Druhou, byť podstatně skromnější premiéru si zde odbyl automobil Innotech Aspiron, který se bude dodávat s motorem o výkonu až 1000 koní.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Innotech Aspiron (2013).

Článek

Najít v Goodwoodu skromný stánek české firmy Innotech dalo docela práci, protože byl daleko od hlavních tribun a obřích stanů věhlasných automobilek.

Model Aspiron je zde vystaven ve světové premiéře, ale toto označení působí v kontextu výstavy spíše úsměvně.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Innotech Aspiron (2013) během cesty do Goodwoodu.

Firma z Jaroměře je známá hlavně úpravami modelu Chevrolet Corvette a dvěma sportovně pojatými, avšak komerčně neúspěšnými projekty z devadesátých let – Tatrou MTX V8 a modelem Mysterro.

Její nový model podle slov majitele firmy Zdeňka Mrkvici má ambici příští rok zajet světový rekord na známém závodním okruhu Nürburgring. Což není zrovna skromný cíl. Čím chce zaujmout dvoumístná „formule“, která nejenom v Česku nepůjde přihlásit do běžného silničního provozu?

Představený model má velmi nízkou hmotnost, v závislosti na použitém motoru a dalších specifikacích je to 760 až 860 kilogramů. Aspiron připomíná vůz Caparo T1, což autoři projektu nepopírají. Standardem jsou osmnáctipalcová kola OZ Racing (pneumatiky vzadu mají rozměr 335/30), převodovka je šestistupňová, manuální, výkon se přenáší na zadní kola.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Innotech Aspiron (2013)

Nechybí stavitelné tlumiče ani samosvorný diferenciál. Výkon osmiválce z Corvetty ZR1 má nejnižší výkon 500, nejvyšší 1000 koní. Dynamické parametry jako zrychlení či nejvyšší rychlost zatím firma neuvedla.

Výroba bude probíhat vždy na základě objednávky a složení zálohy. Nejlevnější verze přijde na 2,8 miliónu korun (bez daně).

Reklama

Výběr článků

Načítám