Hlavní obsah

BMW ukázalo nové sporťáky M3 a M4, obě verze nabídnou 431 koní

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mnichovská automobilka BMW ve čtvrtek vypustila jednu z nejočekávanějších novinek letošního roku. Legendární sportovní verze řady 3 je opět k dispozici jako sedan i kupé, dvoudveřová verze ale dostala nové označení M4. Naživo se sportovní náčiní z Mnichova poprvé ukáže v lednu v Detroitu.

BEZ KOMENTÁŘE: BMW M4 CoupeVideo: BMW

 
Článek

Poprvé v historii modelu M3 se pod kapotu sportovního sedanu, respektive kupé s poháněnou zadní nápravou, dostal přeplňovaný motor. Osmiválec z minulé verze nahradil třílitrový šestiválec s dvojitým přeplňováním, ale z hlediska výkonu si absolutně není na co stěžovat. Pod kapotou M3 nikdy nebyla výkonnější pohonná jednotka.

Foto: BMW

BMW M4 i nová M3 mají totožný interiér.

Šestiválec produkuje 431 koňských sil (317 kW) při 7300 otáčkách. Točivý moment vrcholí na hodnotě 550 Nm, dostupný je v pásmu 1850 až 5500 otáček.

Ve spojení se sedmistupňovým automatem zvládne zrychlení na 100 km/h za pouhých 4,1 sekundy (platí pro sedan i kupé), nejvyšší rychlost je omezena při tradičních 250 km/h, na přání může být elektronický omezovač posunut ještě o 30 km/h výše.

Foto: BMW

BMW M4

Foto: BMW

BMW M3 (2013)

Manuální převodovka nechybí, hmotnost šla dolů

Automat M DCT má kromě funkce „launch control“ pro co nejrychlejší rozjezd z místa nově také funkci „smokey burnout“, která – tipujeme, v oficiální zprávě k tomu informace nebyly – na místě protáčí kola a ukrajováním jejich vzorku nabídne trochu dýmových efektů.

Velmi důležitou informací je, že v nabídce pro všechny verze je i šestistupňová manuální převodovka, která sice zvládne zrychlení na stovku o 0,3 s pomaleji než automat, nadšeným řidičům ovšem nabídne větší spojení s motorem. Spotřeba proti předchůdci poklesla na hodnotu 8,8 l v případě přímo řazené převodovky a 8,2 v případě automatu.

Foto: BMW

BMW M4

Suchá hmotnost klesla pod 1500 kilogramů; M4 váží s manuální převodovkou 1497 kg, sedan pak na váze ukáže 1520 kg (obě hodnoty jsou bez provozních kapalin a hodnoty 75 kg reprezentující normovaného řidiče).

BEZ KOMENTÁŘE: BMW M3 SedanVideo: BMW

Osmnáctipalcová kola ve standardu, keramické brzdy za příplatek

Standardem pro M3 i M4 jsou osmnáctipalcová kola s pneumatikami o rozměru 255/40 vpředu a 275/40 vzadu, za příplatek můžete mít „devatenáctky“, v příplatkové výbavě nechybí ani karbon-keramické brzdy.

Foto: BMW

BMW M4

Cena za M3 i M4 je podobná, přepočtem z německých cen se dostaneme na částku 1,9 miliónu korun. Světová premiéra proběhne v lednu na detroitském autosalonu, prodej bude zahájen patrně hned poté.

Test minulé generace M3 najdete v našem dřívějším článku. [celá zpráva]

Přečtěte si také zajímavosti o první M3 (E30), která začala psát historii v srpnu 1985. [celá zpráva]

Foto: BMW

BMW M3 (2014)

Anketa

Kterou verzi byste si raději koupili?
M3
56 %
M4
44 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 1971 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám