Hlavní obsah
BMW X7 je k mání s šesti- a osmiválcovými motory. Zatím. Foto: BMW

BMW se má vrátit k vodíku, tentokrát u SUV X7

BMW plánuje kromě elektromobilů také vůz s vodíkovými palivovými články, alespoň podle španělského média. Mají sloužit jako „prodlužovač dojezdu”. Není to poprvé, co chce automobilka používat vodík jinak než ostatní.

BMW X7 je k mání s šesti- a osmiválcovými motory. Zatím. Foto: BMW
BMW se má vrátit k vodíku, tentokrát u SUV X7

BMW X7 už je nějaký ten pátek na světě jako vrchol nabídky značky v kategorii SUV. Můžete do něj, alespoň v Česku, dostat benzínové a dieselové šestiválce a jednu benzínovou V8. Podle španělského webu Motor by měla přibýt ještě jedna varianta – elektrická.

Základem pohonu mají být baterie, ale nemá to být ryze „bateriový” elektromobil. Má totiž dostat i vodíkové palivové články, které budou produkovat elektřinu ve chvíli, kdy vyčerpáte zásobu uloženou v baterii.

Podle dostupných informací bude vůz jen pětimístný, nikoliv sedmimístný, ale zachová si veškeré luxusní i bezpečnostní prvky výbavy. Má přijít na trh v roce 2023 s faceliftem modelu X7. Bohužel, to je všechno, co jsme se zatím dozvěděli.

BMW má čerpat zkušenosti ze spolupráce s Toyotou, která auto s vodíkovými palivovými články už dlouho nabízí pod názvem Mirai. Systém využívající „prodlužovač dojezdu”, tedy palubní zařízení k vyrobení trošky elektřiny na dojetí k nabíječce, u BMW také není nový, měla ho např. námi testovaná i3s REx.

BMW Hydrogen 7

Foto: BMW

BMW už v minulosti nabízelo auto na vodík, říkalo mu „Hydrogen 7” a vodík se v něm k pohonu používal úplně jinak – vstřikoval se do konvenčního šestilitrového dvanáctiválce. Jeho spotřeba na 100 km byla 50 litrů hlavně proto, že jeho energetická hustota je více než třikrát menší ve srovnání s benzínem. Tenhle vůz ale nebyl v prodeji, pouhých 100 vyrobených kusů bylo pronajato známým osobnostem.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut BMW na Sauto.cz.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků