Hlavní obsah
BMW i3s Foto: BMW

BMW má nový stabilizační systém, je údajně padesátkrát rychlejší

BMW vyvinulo nový stabilizační systém. Ten má údajně 50x rychlejší reakce než dnes běžně využívaná řešení. Prvním automobilem, ve kterém se objeví, bude elektromobil BMW i3s.

BMW i3s Foto: BMW
BMW má nový stabilizační systém, je údajně padesátkrát rychlejší

Technickou zajímavostí je, že samotný výpočet pro případný zásah elektronické stabilizace probíhá přímo v elektromotoru. Díky tomu je přenos impulsů rychlejší; standardní ESP či ESC (obě zkratky označují to samé) využívá systém umístěný v samostatné řídící jednotce.

Již nyní jsme zvědaví, jak se rychlost reakcí stabilizace projeví v praxi. Mnichovská automobilka uvedla, že takto koncipovaný stabilizační systém najde cestu do ostatních modelů BMW, tedy i těch s pohonem zadních, předních nebo všech čtyř kol.

Elektronický stabilizační systém je u nově prodávaných aut v EU od roku 2011 povinný. [celá zpráva]

Jak funguje ESP
Elektronický systém stabilizace směru jízdy ESP snižuje nebezpečí smyku při jízdě do zatáčky a v extrémních situacích jako náledí nebo mokrá vozovka udržuje vůz ve zvolené stopě.
Bezpečnost vozidla zvyšuje cíleným brzděním jednotlivých kol tak, že již při začínajícím smyku působí proti tomuto nechtěnému pohybu a řidiči zůstává zachována možnost vůz ovládat.
Při přetáčivém pohybu je korekce směru vozidla dosahována přibrzďováním předního kola na vnější straně zatáčky, při nedotáčivém pohybu brzdí zadní kolo na vnitřní straně zatáčky.
Přídavným účinkem funkce ESP je snížení výkonu motoru, které vůz zpomaluje.
yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků