Hlavní obsah

BMW M2 potěší nadšené řidiče, má 370 koní, šestiválec a manuál

Novinky, maž

BMW 1 M Coupé bylo výborné auto: lehké, výkonné, řidičsky zaměřené. Není divu, že bylo skoro hned vyprodané a nyní se i ojeté exempláře prodávají dráž než nové kusy. BMW právě zveřejnilo první informace k nástupci - nyní již prodávaného pod názvem M2.

Foto: BMW

BMW M2 (2015)

Článek

Duchovní nástupce BMW 2002 a M3 (E30 a E46) dotahuje design současných bavoráků s M sportovním paketem o stupeň výše (alespoň soudě dle fotografií, uvidíme, jak bude vypadat naživo) a nabízí sice agresivní, stále však líbivé tvary. Stačí se podívat na přední nárazník, rozšířené blatníky, 19palcová kola nebo zadní partie s výraznějším difuzorem a - pro M modely -  tradiční čtveřicí koncovek výfuku. Navíc je to kupé a to vypadá vždy sportovněji než varianty s dalším párem dveří navíc.

Zadní kola roztáčí dvakrát přeplňovaný řadový šestiválec, který při 6500 otáčkách produkuje 272 kW, neboli lépe znějících 370 koňských sil. Točivý moment vrcholí na hodnotě 465 Nm (1400-5560 otáček), krátkodobě díky zvýšení plnícího tlaku turbodmychadla (overboost) je to až 500 newtonmetrů.

Foto: BMW

BMW M2 (2015)

Manuální i automatická převodovka

Nejvyšší rychlost je elektronicky omezená při 250 km/h; za příplatek s tzv. M Driver’s Package vám ji výrobce posune na 270 km/h. Stovku zvládne M2 za nikoliv nezajímavé 4,3 sekundy (sedmistupňový automat M DCT), s manuální převodovkou za 4,5 sekundy. BMW udává i pružné zrychlení - 80-120 km/h zvládnete jak s manuálem, tak s automatem za shodné 4,4 sekundy.

Kombinovaná spotřeba paliva činí 8,5 (přímo řazená převodovka), respektive 7,9 l v případě M DCT. Tankovat lze benzín s oktanovým číslem 95 (nebo vyšším).

Foto: BMW

BMW M2 (2015)

Podvozek využívá klasicky vzpěr McPherson vpředu a pětiprvkové nápravy vzadu. V základní výbavě nechybí samosvorný diferenciál, brzdy mají vpředu 380milimetrové kotouče se čtyřpístkovými třmeny vpředu. Standardem jsou dále pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o rozměru 245/35 vpředu a 265/35 vzadu.

A důležité je zmínit i hmotnost M2: bez provozních kapalin a 75 kg řidiče je to zajímavých 1495 kilogramů (analogicky dle norem EU pak 1570 kg). Verze se samočinnou převodovkou jsou o 25 kg těžší.

Cenu zatím BMW neuvedlo, nebudeme patrně daleko od pravdy, když napíšeme, že po M2 se jen zapráší.

Foto: BMW

BMW M2 (2015)

Foto: BMW

BMW M2 (2015)

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám