Hlavní obsah

Autonomní tahače Volvo Vera už skutečně pracují

Ve švédském Göteborgu je možné už na silnicích potkat zvláštní vozy. Jsou to nákladní auta, kde u tahače chybí budka řidiče. Jedou pomalu, ale hlavně je nikdo neřídí, vystačí si samy.

Autonomní tahače Volvo Vera už skutečně pracují

Volvo už nasadilo své elektrické tahače Vera do ostrého provozu. Ve spolupráci s logistickou skupinou DFDS vytvořili pracovní prostředí pro textování tahače v reálném prostředí pracovního nasazení.

Auta jezdí se skutečným nákladem z logistického centra do přístavu a zpátky. Vše řídí autonomní jednotka, která dokáže sama reagovat na většinu problémů, které mohou na silnici nastat. Navíc je pod dohledem operátora. Ten v řídicím středisku kontroluje jak vůz, tak i jeho vytížení.

Je to zcela autonomní systém, který pomáhá řešit distribuci kontejnerů na krátké vzdálenosti.

Foto: Volvo Trucks

Maximální rychlost vozidla je 40 km/h, což je poměrně málo. Ovšem vzdálenost to není velká a bezpečnost je to nejdůležitější. Právě prací na takových zdánlivě jednoduchých úkolech může autonomní vůz a hlavně jeho vývojáři získat nejvíce informací. Takže ačkoliv nedávno ještě představitel Volva varoval před unáhleným zaváděním autonomních vozidel, nasazení do pracovního procesu pro těžkou práci je krokem k vyšší bezpečnosti a funkčnosti.

Volvo plánuje, že spolupráce s DFDS je jen prvním krokem. Rozšíření autonomních vozů by se mělo postupně rozšiřovat tam, kde budou podmínky vhodné. Těžší úkoly a delší trasy samozřejmě mají následovat.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků