Hlavní obsah

Automobilové rarity českého původu byly vidět v Praze

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Dvě desítky unikátních vozidel od českých výrobců a designérů si mohli lidé od pátku do neděle prohlédnout na výstavě Český kabriolet a kupé v průběhu století v historickém atriu Fakulty dopravní ČVUT v Konviktské ulici v Praze. Představily se Škoda 440 Karosa, Walter 6B Regent nebo závodní speciál Aero Minor.

Staré kabriolety a kupé byly k vidění v PrazeVideo: Novinky

 
Článek

Vystaveny byly stroje známých i zapomenutých automobilek a karosáren, k vidění bylo například bugatti legendární české automobilové závodnice Elišky Junkové. Výstavu pořadatelé rozdělili do dvou částí, na historické automobily kupé a kabriolety.

„Význam výstavy spatřujeme ve třech rovinách. Jako vzpomínku na dokonalé konstrukce, vzpomínku na české designéry a poklonu sběratelům, kteří technické památky uchovali,“ uvedl Jiří First, koordinátor výstavy a profesor ČVUT.

V expozici kabriolet má zastoupení například Škoda Felicia z roku 1960 nebo „umělohmotný“ automobil z 50. let. Tento exponát byl zhotoven ve Vysokém Mýtě v bývalé továrně Sodomka, dnešní Karose. Dokonce se tehdy vážně uvažovalo o sériové výrobě, do té se však nikdy nedostal.

„Úplná rarita to nebyla. Celý svět v té době uvažoval, že budou drahé kovy nahrazovány umělými hmotami. A o výrobu karoserií z umělé hmoty se pokusily skoro všechny velké automobilky, samozřejmě také československá automobilka Škoda,“ vysvětlil First.

Foto: Novinky

Interiér Škody Felicia Cabriolet z roku 1960.

Mezi nejstarší historické exponáty na výstavě patřil lidový vůz Praga Piccolo z roku 1926. Mezi velmi drahými a zřídka se vyskytujícími exponáty jsou potom Walter 6B Regent a Wikov.

Foto: Novinky

Historický automobil Walter 6B Regent. Za ním je zaparkovaný Wikov.

Výstava podle organizátorů volně navazuje na výstavu Český motocykl z roku 2014, která představila motocykly vyrobené v minulých sto letech českými a slovenskými konstruktéry a výrobci. Zájemci mohli vidět silniční i závodní motorky značek Jawa, Praga, Čechie, Bezděz, Pento, Eska či Stadion.

Reklama

Výběr článků

Načítám