Hlavní obsah

Audi velkolepě uzavřelo narozeniny modelů RS. Facelift dostala i pětková série

Německá automobilka Audi v letošním roce slavila 25. výročí výroby svých nejsilnějších modelů s označením RS. Po sérii premiér a modernizací modelů teď přichází ten poslední a pro někoho možná i nezajímavější. Audi RS 5 Coupé a Sportback s faceliftem.

Foto: Audi

Audi RS 5 Coupé a Sportback po faceliftu

Článek

Šestka Avant RS, sedmička v nejostřejší verzi nebo premiérové RS Q8, tyto vozy už letos potěšily fanoušky sportovních aut od německého Audi. V rámci oslav 25. narozenin modelů RS teď Němci představili poslední, závěrečný dárek. Přijíždí RS 5 Coupé a Sportback.

U nich Audi vsadilo na „pouhou“ modernizaci stávajícího modelu, nikoli na zcela nové auto. Už na první pohled jsou ale změny jasně patrné. Větší dynamiku vozu má evokovat nová maska chladiče s názvem Singleframe, která je širší a také nižší než ta u předchozí verze. Štěrbina pro přívod vzduchu pod maskou má pak připomínat legendární Audi Sport quattro z roku 1984. Širší jsou také podběhy kol a automobil se dá objednat i s laserovými Matrix LED světlomety s tmavě tónovanými krycími skly.

Foto: Audi

Audi RS 5 Coupé po faceliftu

Nová je u RS 5 Coupé a Sportback také záď, kde se inženýři podívali na difusor s dvěma obřími, pro modely RS typickými, výfuky. Střecha faceliftované verze je oproti té starší vyrobena z karbonu a ubírá autu na váze o téměř 4 kilogramy. Konkurent BMW 4 a 5 navíc dostal dva nové, sportovně vyhlížející laky – modrou Turbo a červenou Tango.

Nejsilnější model značky DS míří na český trh

AutoMoto

Ani na změnách v interiéru ale Audi nešetřilo. Inovací se dočkala především středová konzole, z níž vymizel touchpad a nahradil jej dotykový, 10,1‘ displej infotainmentu. Ten je natočen mírně k řidiči a v nejvyšší specifikaci mu umí promítnout teploty, tlaky a jiné hodnoty o automobilu v rámci režimu RS.

Foto: Audi

Nový interiér Audi RS 5 Coupé a Sportback

To, čemu ovšem tradiční německý výrobce věří a nehodlá to měnit, je pohon „pětek“ ve verzi RS. Pod kapotou tak zůstalo šestiválcové Biturbo o objemu 2,9 litrů s nejvyšším výkonem 450 koňských sil a točivým momentem 600 Nm, které vůz z 0 na 100 km/h dostane za 3,9 sekud a jede až na hranici 280 km/h. Obligátně je k motoru připojena osmistupňová převodovka tiptronic a auto má rovněž stálý pohon všech kol.

Nejsportovnější Audi Q: Rekordman ze Zeleného pekla má 600 koní

AutoMoto

Pro budoucí majitele si Audi rovněž připravilo několik vychytávek, které rozhodně musí potěšit všechny automobilové nadšence. Zákazník může mít devatenáctipalcová i dvacetipalcová kola. Samozřejmostí už je podvozek s adaptivními tlumiči, za příplatek je možné mít i sportovní zadní diferenciál quattro.

Foto: Audi

Audi RS 5 Coupémá nový zadní difuzor.

V České republice se oba modely po faceliftu začnou prodávat na začátku roku 2020. Pokud pak jde o cenu, pro tuzemský trh zatím stanovena nebyla. Podle německých sousedů je ale možné předpokládat, že RS 5 Coupé a Sportback budou svojí cenovkou startovat na metě okolo 2 milionů s tím, že po přidání příplatkové výbavy zamíří výsledné hodnoty blíž ke třem milionům.

Reklama

Související články

Test Audi SQ8 TDI: Vrchol potravního řetězce

Je to fenomén dnešní doby – crossovery a SUV. Jsou vyšší jak karoserií, tak i většinou podvozkem, a mívají pohon všech kol. Audi jich nabízí spoustu a tohle je...

Výběr článků

Načítám