Hlavní obsah

Audi představuje Q4 e-tron, prémiového příbuzného Škody Enyaq

Značka se čtyřmi kruhy ve znaku uvádí svůj první model na menší koncernové elektrické platformě MEB. Q4 se rovnou představuje i ve stylovější karosářské variantě Sportback.

Foto: Audi

Audi Q4 e-tron

Článek

Audi pokračuje ve své elektrické ofenzivě, místo rozšiřování derivátů téhož však otevírá už třetí kapitolu.

Velkosériová prvotina, SUV e-tron a e-tron Sportback, jsou založeny na modifikovaných základech vozů se spalovacím motorem, e-tron GT pro změnu staví na od základu elektrických základech pro prémiové a sportovní segmenty, základ nazvaný J1 sdílí s Porsche Taycan. A nyní je tu první Audi na koncernové platformě MEB, na které už známe Volkswagen ID.3, ID.4 a Škodu Enyaq iV.

Model Q4 e-tron přijíždí rovnou ve dvou karosářských variantách, jako klasické SUV střední třídy a také coby kupé-SUV Q4 Sportback e-tron.

Foto: Audi

Audi Q4 e-tron

Foto: Audi

Audi Q4 Sportback e-tron

Oba mají sebevědomý výraz s LED světlomety, které nejen že nabízí dnes již celkem běžnou technologii vykrývání okolního provozu, ale poprvé lze jejich světelný podpis v režimu denního svícení kdykoli konfigurovat, a to ve čtyřech vzhledech. Záď zdobí spojené LED svítilny.

Audi se chlubí propracovanou aerodynamikou, SUV má součinitel odporu vzduchu 0,28, Sportback dokonce 0,26.

První jízda s Volkswagenem ID.4: Rodinný parťák do zásuvky

Testy

Interiér svou architekturou připomíná jiné současné kompaktní modely značky, od až 11,6palcového centrálního dotykového displeje je oddělena ventilace, která se ovládá tlačítky, nikoli další dotykovou plochou jako u větších modelů. Zaujme řešení středového tunelu, který je v podstatě jen naznačen a neubírá prostor mezi řidičem a spolujezdcem.

Head-up displej s rozšířenou realitou dokáže promítat pokyny navigace či sledované čáry a vozidla na silnici tak, aby měl řidič pocit, že se informace vznáší nad vozovkou.

Díky takzvané skateboardové platformě s baterií umístěnou v podlaze se Q4 podobně jako příbuzné modely vyznačuje dlouhým rozvorem 2,76 metru a krátkými převisy, má tedy překvapit prostorem uvnitř. Zavazadelník nabídne 520, respektive 535 litrů objemu.

Za volantem Škody Enyaq iV: Výborný po všech stránkách

Testy

V nabídce jsou tři varianty. Základem je elektromotor pohánějící jen zadní nápravu, má výkon 125 kW, 170 koní. Zadokolkou je rovněž verze se 150 kW, 204 koni. Vrcholem je verze 50 quattro s elektromotorem i na přední nápravě a výkonem 220 kW, 299 koní.

Menší bateriový balíček nabídne využitelnou kapacitu 52 kWh, větší alternativou je 77kWh baterie s normovaným dojezdem až 520 kilometrů. Novinka zvládne stejnosměrné nabíjení o výkonu až 125 kW, díky čemuž má za ideálních podmínek trvat nabití z pěti na 80 procent za 38 minut.

Nový elektromobil se začne vyrábět v německém Cvikově. České ceny zatím nejsou známé, na první evropské trhy se Q4 e-tron dostane v letních měsících.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám