Hlavní obsah

Apollo Intensa Emozione: Supermegasporťák

Značka Gumpert zemřela, jméno Apollo ale nikoliv. Nový majitel udělal ze jména modelu jméno firmy a na jeho základu postavil zcela nový vůz. Bestiální supersport vyznávající klasiku – vidlicový dvanáctiválec s atmosférickým sáním.

Foto: Apollo Automobile

Apollo Intensa Emozione

Článek

Mnoho fanoušků automobilů si zoufá, že výkony aut se zvyšují neskutečným tempem, ale ta pravá klasika už skoro zmizela. Ta klasika, kterou představuje atmosférický motor, dvanáct válců v uspořádání do V, podvozek s deltarameny a pushrody…

Teď už ale Apollo odhalilo právě takové auto, které může být odpovědí na všechny ty oturbené downsizigové agregáty, upravené koncernové podvozky s kýblem elektroniky, která nenechá řidiče udělat chybu… Intensa Emozione je auto vyznávající fundament automobilové klasiky, ovšem zabalené do supermoderního hávu.

Foto: Apollo Automobile

Apollo Intensa Emozione

Před pár dny jsme vám ukázali skořepinu vozu z uhlíkových vláken. Fantastický pohled. A teď je tu celé auto. I to je vytvořené z tohoto ultrapevného a přitom lehkého materiálu. Takže auto i s tak ohromným motorem váží pouhých 1250 kg. Navíc je tu všechno podřízeno funkci. Především aerodynamice.

Ale ani na pohodlí se nezapomnělo. Sedadla se připravují zákazníkovi zvlášť na tělo. Po usednutí za volant, který je kombinací toho z monopostů F1 a klasického volantu ze sportovního vozu, zaujme to, že jsou tu dva displeje. Velký, dvanáctipalcový displej je na infotainment, druhý, pětipalcový ovládá klimatizaci a také nastavení mnoha dalších funkcí.

Foto: Apollo Automobile

Apollo Intensa Emozione

A co vlastně dokáže ten motor? Výkon 780 koní a točivý moment 759 Nm zvládají díky přenosu síly přes dvouspojkovou převodovku zrychlit vůz na stovku za pouhých 2,7 sekundy a maximální rychlost je 333 km/h. Aby tohle bylo možné zabrzdit, za koly jsou šestipístkové třmeny Brembo, které se zakusují do karbon-keramických kotoučů o rozměrech 380 x 34 mm.

Samozřejmě že nesmíme zapomenout na cenu. Ta je 2,3 miliónu eur, tedy kolem 58 miliónů korun. Ovšem v ceně je i balíček zážitkových jízd na různých tratích světa, kde si pomocí aplikace můžete porovnávat časy s ostatními vlastníky vozu. A těch nebude moc. Pouhých deset.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám