Článek
"Oba modely v sobě spojují vlastnosti terénních vozů a vozů typu SUV s jízdním komfortem běžného sedanu a mimořádně flexibilním vnitřním uspořádáním typickým pro běžné kombi verze," popsala novinky Petra Vaňková z Fiat ČR.
Vozy budou mít stejnou pohonnou jednotku - řadový čtyřválec 1,9 JTD 16v MultiJet s výkonem 110 kW při 4000 otáčkách za minutu a maximálním točivým momentem 305 Nm při 2000 otáčkách za minutu. "Nový turbodiesel prodělal celou řadu změn, jejichž hlavním účelem bylo zvýšit výkon a točivý moment při nižších otáčkách, snížit hladinu hluku a eliminovat vibrace," uvedla Vaňková.
Vozy jsou vybaveny stálým pohonem všech čtyř kol, který využívá tří diferenciálů (včetně samosvorného centrálního diferenciálu typu Torsen C) k přenosu točivého momentu na obě nápravy. Samosvorný diferenciál typu Torsen C zajišťuje optimální přenos točivé síly. Při zrychlení dokáže nasměrovat až 80 % točivého momentu na zadní kola, čímž předchází případnému přetáčení. Na druhé straně, pokud čidla zaznamenají nebezpečí přetáčivosti, dokáže centrální diferenciál omezit přenos na pouhých 40 %, a tak zajistit lepší boční záběr zadních kol.
Sportwagon Q4 je vozem se sportovním charakterem, zatímco předností Crosswagonu Q4 je jeho všestranost ve ztíženém terénu. U obou vozů byl vylepšen i brzdový systém. Přední kotouče mají průměr 330 mm a jsou chlazené vzduchem.
Samozřejmostí je systém ABS a elektronický rozdělovač brzdné síly EBD. O stabilitu vozu se stará Alfou Romeo vyvinutá odboba ESP nazvaná VDC (Vehicle Dynamic Control - kontrola dynamické stability vozu). Součástí systému VDC je ASR (Anti Slip Regulation - regulace prokluzu), který přenáší točivý moment na to kolo, která má v daném okamžiku lepší záběr.
Oficiální ceník | |
Alfa Sportwagon Q4 Progression | 1 029 000,- |
Alfa Sportwagon Q4 Distinctive | 1 049 000,- |
Alfa Crosswagon Q4 Progression | 1 129 000,- |
Alfa Crosswagon Q4 Distinctive | 1 149 000,- |