Hlavní obsah

Alfa Romeo slaví stovku

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Italská automobilka Alfa Romeo slaví sté výročí svého založení. Připravila proto na tento týden v místě svého zrodu v Miláně několik akcí a velké shromáždění svých fanoušků, uvedla agentura AFP.

Článek

Příznivci této značky se mohou vydat na závody na autodromu v Monza u Milána, navštívit muzeum firmy Alfa Romeo a výstavy starých modelů na několika místech Milána. Součástí programu bude i velká přehlídka vozů Alfa Romeo v ulicích Milána.

Foto: Profimedia.cz

Alfa Romeo Monza 8C- Salzburgring

Podnik ALFA (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) byl založen právě před sto lety, 24. června 1910. Vznikl na základě francouzské skupiny Darracq, jednoho z největších automobilových konstruktérů z počátku minulého století.

Foto: Profimedia.cz

1971 Alfa Romeo Tipo 33 Le Mans

Navzdory úspěchu prvního modelu Alfa 24 HP, který se vyznačuje sportovním vzhledem a byl předvojem prvních soutěžních vozů, zasáhla podnik válka a hrozilo jeho zavření. Za svou záchranu vděčí neapolskému inženýrovi Nicolu Romeovi, který ho v roce 1915 koupil a přejmenoval na Alfa Romeo.

Krize v roce 1929 zabránila expanzi

Klíčem k úspěchu firmy jsou technologie a sport. Ale krize v roce 1929 zabránila jeho expanzi a v roce 1923 Alfa Romeo přešel pod kontrolu státu. Nový rozmach zažil po válce díky dvěma slavným modelům: Alfa Romeo 1900 a Giulietta. Současně se rozvíjí jeho sportovní epocha. V letech 1950 a 1951 získal dva první tituly v dějinách Formule 1.

Foto: Profimedia.cz

Alfa Romeo 8C Spider

Tento symbol italské dokonalosti, průmyslového boomu a "Dolce Vita" (sladkého života) okouzlil také Američany a začal se objevovat v hollywoodských filmech.

V 60. letech podnik otevřel dvě nová průmyslová místa v Arese nedaleko Milána a v Pomigliano D'Arco u Neapole. Konkurence ale začínala sílit.

Podnik se v souboji s německými a japonskými konstruktéry ocitl v obtížích a nakonec ho v roce 1986 koupila skupina Fiat, která z něho udělala svoji luxusní divizi. V roce 1997 zažil obrození díky neuvěřitelnému úspěchu sedanu 156.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám