Hlavní obsah

Smarty dostaly nový vzhled, pohonné ústrojí je stále jen do města

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

„Nová generace. Průlomové, digitální, městské,” stojí na začátku tiskové zprávy, která představuje inovované Smarty ForTwo, ForTwo cabrio a ForFour. Souhlasit lze nepochybně s částí o městě, ale musí se jednat o to, ve kterém zrovna jste. Na větší dobrodružství novinkám totiž nestačí baterie.

Foto: Smart

Smart ForTwo EQ

Článek

Automobilka Smart, která patří do koncernu Daimler, už před nějakou dobou ohlásila, že se zaměří čistě na elektrická auta. Nyní tu máme z jeho stáje facelift obou městských miniaut. Jenže ten se zaměřil pouze na pozlátko, a to podstatné nechal být.

Vidíme novou příď s LEDkovými světly, která jsou za příplatek, a také vzadu se změnily nárazník a lampy. Jejich funkčnost fotky zatím jen naznačují, ale na pohled vypadají elegantně a symetricky.

Foto: Smart

Jak konkrétně budou fungovat zadní světla, je zatím záhadou, ale vypadají hezky.

Drobné změny vidíme i v kabině - je tu nový infotainment s „8” displejem, u nějž automobilka slibuje hladkou interakci se smartphonem. Detaily chybí, ale představte si pod tím bezdrátové propojení iPhonu s autem pro systém Apple CarPlay; ten je i vidět otevřený na displeji ve fotkách interiéru.

Před voličem převodovky má být velká schránka právě na umístění telefonu. Očekávali bychom tam porty USB a bezdrátovou nabíječku telefonu, ale tisková zpráva nic takového nezmiňuje.

Foto: Smart

Interiér má nový infotainment, který podle téhle fotky zvládá Apple CarPlay.

Beze změn zůstalo pohonné ústrojí, což znamená baterii o kapacitě pouhých 17,6 kWh. Podle oficiálních technických dat to má stačit k dojezdu 140-159 kilometrů podle karosářské varianty.

Elektromotor zabírá na zadní kola, jeho nejvyšší výkon je 82 koní a točivý moment 160 N.m. Zrychlení na stovku se, opět podle karosářské verze, odehraje za 11,6-12,7 sekundy a nejvyšší rychlost je u všech verzí stejná - 130 km/h.

Nabíjecí port má jen zásuvku typu Mennekes, vůz tedy umožňuje nabíjení s výkonem nanejvýš 22 kW, a to ještě za příplatek; standardní palubní nabíječka je pomalejší. Dobíjení z 10 na 80 % má trvat 40 minut - ovšem to jen díky malé kapacitě baterie.

Foto: Smart

Nejrychlejší nabíjení Smartů je to s výkonem 22 kW, tedy nic moc.

Co zatím není na světě, je ceník. Všechny tři verze se mají ukázat také na frankfurtském autosalonu, který startuje již příští týden - a tam se možná dozvíme víc.

Reklama

Výběr článků

Načítám