Hlavní obsah
Smart ForTwo EQ Foto: Smart

Smarty dostaly nový vzhled, pohonné ústrojí je stále jen do města

„Nová generace. Průlomové, digitální, městské,” stojí na začátku tiskové zprávy, která představuje inovované Smarty ForTwo, ForTwo cabrio a ForFour. Souhlasit lze nepochybně s částí o městě, ale musí se jednat o to, ve kterém zrovna jste. Na větší dobrodružství novinkám totiž nestačí baterie.

Smart ForTwo EQ Foto: Smart
Smarty dostaly nový vzhled, pohonné ústrojí je stále jen do města

Automobilka Smart, která patří do koncernu Daimler, už před nějakou dobou ohlásila, že se zaměří čistě na elektrická auta. Nyní tu máme z jeho stáje facelift obou městských miniaut. Jenže ten se zaměřil pouze na pozlátko, a to podstatné nechal být.

Vidíme novou příď s LEDkovými světly, která jsou za příplatek, a také vzadu se změnily nárazník a lampy. Jejich funkčnost fotky zatím jen naznačují, ale na pohled vypadají elegantně a symetricky.

Jak konkrétně budou fungovat zadní světla, je zatím záhadou, ale vypadají hezky.

Foto: Smart

Drobné změny vidíme i v kabině - je tu nový infotainment s „8” displejem, u nějž automobilka slibuje hladkou interakci se smartphonem. Detaily chybí, ale představte si pod tím bezdrátové propojení iPhonu s autem pro systém Apple CarPlay; ten je i vidět otevřený na displeji ve fotkách interiéru.

Před voličem převodovky má být velká schránka právě na umístění telefonu. Očekávali bychom tam porty USB a bezdrátovou nabíječku telefonu, ale tisková zpráva nic takového nezmiňuje.

Interiér má nový infotainment, který podle téhle fotky zvládá Apple CarPlay.

Foto: Smart

Beze změn zůstalo pohonné ústrojí, což znamená baterii o kapacitě pouhých 17,6 kWh. Podle oficiálních technických dat to má stačit k dojezdu 140-159 kilometrů podle karosářské varianty.

Elektromotor zabírá na zadní kola, jeho nejvyšší výkon je 82 koní a točivý moment 160 N.m. Zrychlení na stovku se, opět podle karosářské verze, odehraje za 11,6-12,7 sekundy a nejvyšší rychlost je u všech verzí stejná - 130 km/h.

Nabíjecí port má jen zásuvku typu Mennekes, vůz tedy umožňuje nabíjení s výkonem nanejvýš 22 kW, a to ještě za příplatek; standardní palubní nabíječka je pomalejší. Dobíjení z 10 na 80 % má trvat 40 minut - ovšem to jen díky malé kapacitě baterie.

Nejrychlejší nabíjení Smartů je to s výkonem 22 kW, tedy nic moc.

Foto: Smart

Co zatím není na světě, je ceník. Všechny tři verze se mají ukázat také na frankfurtském autosalonu, který startuje již příští týden - a tam se možná dozvíme víc.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Smart na Sauto.cz.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků