Hlavní obsah

Čínský vůz Byton M-Byte už se chystá do výroby i do Evropy

Novinky, fra

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jednou ze značek na autosalonu ve Frankfurtu je i čínská Byte. Její auto M-Byte už dávno známe. Jenže tehdy ještě jako koncept. Tady se objevuje jako sériové auto, které ale z konceptu neztratilo nic ze svých předností. Ani tu gigantickou televizi místo přístrojovky.

Foto: Byton

Byton M-Byte

Článek

Jestli hledáte auto s co největším infotainmentem, pak bude Byton M-Byte právě pro vás. Ta ohromná obrazovka má totiž úhlopříčku 48 palců a je doplněna ještě dvojicí menších obrazovek – jedné ve středu volantu a druhé mezi sedadly. Kdo ale nemá rád vše dotykové, tak tady si užije. Těch tlačítek zbylo ještě docela dost – zvlášť na volantu.

Byton už nyní staví v Číně továrnu, ve které začne pro tamní potřeby vyrábět M-Byte v roce 2020. O rok později přijede auto i na evropský trh. Cena nebude lidová, ale ani nijak přemrštěná. V přepočtu asi 1,13 milionu korun.

Foto: Byton

Za víc než milion korun bude vůz hodně nabitý elektronikou

Foto: Byton

M-Byte je SUv, i když tohle výrobce nerad slyší

Elektromobil, jak se patří

Co za to zákazník dostane? Hlavně tedy auto o délce 4875 mm, které stojí na podvozku s rozvorem 2950 mm a se zavazadelníkem o objemu 550 l. Pak lze ledacos volit a měnit. Tak například interiér může být konfigurovatelný jako čtyř- nebo pětimístný.

Pod kapotou může být buď jeden, nebo dva elektromotory. První verze má jen pohon zadních kol a výkon 200 kW, druhá verze pak disponuje 300 kW. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,5, resp. 5,5 sekundy, když maximální rychlost je 190 km/h.

Foto: Byton

Asi největším lákadlem je tahle přístrojová... obrazovka.

Akumulátory se také dělí na dvě velikosti – 75 a 95 kWh. Ty podle toho dojedou 430 nebo 550 km daleko, ovšem podle starého systému měření NEDC. Zajímavé je, že on-board nabíječka má výkon 150 kW. Byton hlásí, že jeho auto se na rychlonabíječce (bez specifikace výkonu) nabije z 0 na 80 % za 35 minut.

Zajímavé na autě bude i jeho připojení k internetu. Pokud se s autem cokoliv bude dít, pošle informaci na cloudové úložiště, kde technici budou okamžitě vědět, že je něco v nepořádku, pozvou majitele do servisu a už budou mít připravené náhradní díly pro nejvhodnější řešení opravy.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám