Hlavní obsah

Test VW Passatu CC 2,0 TDI: nešťastné pojmenování

Novinky, Martin Žemlička

Vedení koncernu tentokrát nezvolilo nejlepší pojmenování - CC je všeobecně používanou zkratkou pro CoupéCabrio a pojem "čtyřdvéřové kupé" je stejný nesmysl asi jako víno s chutí piva. Kdyby jméno neodkazovalo na Passat, vůbec by to nevadilo, ale VW se rozhodl jinak. Ale nechme toho - není nakonec jedno, jak se auto jmenuje?

Článek

Když si odmyslíme poněkud matoucí název a slogan („čtyřdvéřové kupé Volkswagen“), je Passat CC snad prvním vozem novodobé historie VW, které se většině lidí bude líbit. Majitele rozhodně neminou zvídavé pohledy a otázky na parkovištích.

Faktem je, že design Passatu CC je povedený – oproti běžnému Passatu je „čtyřdvéřové kupé“ nižší, delší a hlavně má prudce zkosenou záď popdobnou Mercedesu CLS. Elegantní dojem doplňují nové (a docela výrazné) zadní světlomety, sportovněji vypadající přední maska a bezrámová okna. Není divu, že se za ním na ulici lidé otáčejí.

:. VW Passat CC - přední maska je širší a nižší. Foto: archiv

Vzadu je méně místa pro dlouhány

Interiér už tak odvázaný není – hodně se podobá svému vzoru. Celkové ztvárnění řidičova pracoviště je sice jednoduché, nicméně výběr materiálů i jejich zpracování jsou velmi dobré. A jako celek to funguje. Navíc – díky příplatkovému dvoubarevnému interiéru (černá v kombinaci s béžovou) vypadá vnitřek vozu luxusně, minimálně o třídu výš.

Jak je na tom CC s prostorem? Vepředu není problém, vzadu kvůli svažující se zádi může být, to ale cestující musí měřit více než 185 centimetrů. Pro kolena a nárty zadních pasažérů je vzadu místa habaděj.

Mimochodem, druhá řada sedadel je striktně pro dva cestující, ale to by potenciálním kupcům nemělo vadit. Pochválit musíme přední i zadní sedadla, která jsou pohodlná i na dlouhých cestách.

:. Interiér Passatu CC se od Passatu liší jen v několika málo detailech. Foto: VW

Oproti běžnému Passatu je zavazadlový prostor o pár litrů menší, nicméně současných 452 litrů je docela dostačujících, zvláště sklopíte-li zadní sedadla.

Tři benzínové a dva TDI motory

Spojení Passatu a motoru 2,0 TDI je takřka osudové, a proto jsme si CéCéčko vyžádali právě s tímto motorem. Největší změnou je použití nového systému vstřikování – čerpadlo-trysku nahradil modernější common-rail.

V nabídce jsou dvě verze – rozdíl mezi nimi je 30 koní a stejný počet Newtonmetrů. Novinky otestovaly slabší z nabízených variant (140 k a 320 Nm). Jak jsme zjistili i tento motor poskytuje vozu slušnou dynamiku, pružnost a nízkou spotřebu.

:. Prudký zlom odkazuje na kupé. Ale Passat CC se tak nazývat nemůže, protože má čtyři dveře. Foto: VW

Spotřeba se v převážně dálničním provozu pohybuje okolo 5,8 litrů nafty na 100 km. Když se trochu odvážete při sešlapování plynového pedálu, bude to o litr až dva více – ale i tak jde o slušné hodnoty. Nové dvoulitrové té-dé-íčko se chová kultivovaně a je i poměrně zdařile utlumeno.

Komfortní podvozek, zatáčka ho nerozhodí

Podvozek dobře filtruje nerovnosti a celkově o něm lze říci, že je naladěn komfortně. Polykání stovek dálničních kilometrů, při kterých bude cestování příjemnou záležitostí, je oblíbenou činností Passatu CC.

V rychle projížděných zatáčkách auto zvládne více než většina majitelů kdy vyzkouší – prvním varováním jsou pískající přední pneumatiky, ale následná nedotáčivost (pokud nepovolíte plynový pedál) přichází dopředu „ohlášena“ a je snadno korigovatelná.

:. Passat CC - mezi Passatem a Phaetonem? A to se díváte na auto střední třídy. Ve skutečnosti vypadá vážně luxusně. Foto: archiv

Kritiku zaslouží velká necitlivost řízení kolem středové polohy. Po pár desítkách kilometrů si nakonec zvyknete, ale náruživí řidiči mohou být zklamaní. Zpětná vazba je pouze průměrná, brzdy se dobře dávkují a mají dostatek síly pro zpomalování.

Passat CC je chytrým rozšířením nabídky. Standardní Passat snad ani nemůže vypadat nudněji. Takže pokud opravdu chcete Passata, a nebude vám vadit čtyřsedadlové provedení, neváhejte. Získáte vytříbený styl a eleganci, kterou starší bratr rozhodně nabídnout nemůže.

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1968 ccm, čtyřválec, vznětový
Max. výkon:103 kW (140 k) při 4200 ot./min.
Max. točivý moment:320 Nm od 1750 ot./min.
0 - 100 km/h:9,8 s
Nejvyšší rychlost:213 km/h
Kombinovaná spotřeba:5,8 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1466 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:757 800 Kč

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám