Hlavní obsah
Nissan NV 200 (Combi) Foto: Martin Žemlička, Novinky

Test Nissanu NV200 Combi 1,5 dCi: chytré využití prostoru

Japonská automobilka nabízí kompaktní model NV200, který vyhrál titul Mezinárodní dodávka roku 2010, v čistě užitkovém dvoumístném provedení (Van) nebo v pěti- až sedmimístném provedení (Combi). Vyzkoušeli jsme osobní verzi s naftovým motorem 1,5 dCi.

Nissan NV 200 (Combi) Foto: Martin Žemlička, Novinky
Test Nissanu NV200 Combi 1,5 dCi: chytré využití prostoru

Nissan NV200 patří se svojí délkou 4,4 metru mezi lehčí váhy mezi užitkovými vozy. Už na první pohled zjistíte největší výhodu modelu NV200 (a je už jedno, zda jde o užitkovou či osobní verzi) – výborné využití vnitřního prostoru.

Úložný prostor má v případě užitkové verze délku přes dva metry, přes 1,5 metru na šířku a metr třicet na výšku. Daní za to jsou úzké proporce a pro většinu motoristů nezajímavý vnější design (i když přední maska s protaženými světly je docela líbivá).

Nissan NV 200 (Combi)

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Ergonomie esteticky málo zajímavého interiéru je dobrá, stejně jako slícování i kvalita použitých plastů. Praktičnost zvyšují posuvné dveře (na obou stranách) a dvoudílné páté dveře. Praktická je i příplatková couvací kamera, která zjednodušuje parkování.

Řadicí páka je dobře po ruce, rychlostních stupňů je ale pouze pět; při dálničních rychlostech jsou otáčky a hluk motoru vysoké. Řazení je přesné a bezproblémová je i v dlouhém úseku zabírající spojka. Také dobře dávkovatelné brzdy jsou dobře dimenzované.

Nissan NV 200 (Combi)

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Motor 1,5 dCi neohromí výkonem

Ergonomickým nedostatkem je také digitální otáčkoměr, jehož nepřehledný malý displej je hůře čitelný. Volant lze seřizovat pouze v jednom směru. Také startování je napoprvé trochu oříšek – sešlápnout spojku a brzdu, uvolnit zámek řízení a až poté nastartovat.

Nissan NV 200 (Combi)

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Motor 1,5 dCi z líhně Renaultu má poměrně skromné parametry, které se zrovna nehodí pro svižnou jízdu (zejména s naloženým vozem). Na druhou stranu je pravdou, že pro klidné cestování v rámci českých rychlostních limitů jde o sice hlučný, leč příjemný agregát (už kvůli příznivé pohotovostní hmotnosti), který se spokojí s 6,5 litry na každých sto ujetých kilometrů. Škoda jen již zmiňované hlučnosti při vyšších rychlostech.

Nissan NV 200 (Combi)

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Výtečná manévrovatelnost

Obrovskou výhodou je kompaktní velikost, například při projíždění coby dopravní obsluha úzkými uličkami historické části Českého Krumlova (kde navíc probíhal jarmark a v ulicích chodili desítky lidí), byla obratnost Nissanu NV200 chvályhodná. Stejně jako relativní snadnost při parkování, která u dodávek rozhodně není pravidlem.

Nissan NV200 ve verzi Combi nebude konkurovat velkoprostorovým vozům, díky variabilnímu a dostatečně prostornému interiéru by ale mohl zaujmout především živnostníky, kteří přes týden vozí materiál a na víkend potřebují auto pro rodinu. Škoda hlučnějšího motoru 1,5 dCi a pouze pětistupňové převodovky.

Nissan NV 200 (Combi)

Foto: Martin Žemlička, Novinky

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1461 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo
Max. výkon:63 kW (85 k) při 3750 ot./min.
Max. točivý moment:200 Nm od 2000 ot./min.
0 - 100 km/h:neudává
Nejvyšší rychlost:158 km/h
Průměrná spotřeba:5,3 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1365 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:397 830 Kč
yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků