Hlavní obsah
Ford Ka Foto: maž, Novinky

Test Fordu Ka 1,2: nevlastní bratr Fiatu 500 dostal moderní kabát

Není žádným tajemstvím, že Fiat 500 a Ford Ka mají velmi mnoho společného. Na první pohled to sice není zřejmé, ale pod jiným kabátem je v podstatě ta samá technika. Ano, několik rozdílů by se přeci jen našlo. Za volantem nového "Káčka" jsme strávili celý týden, abychom zjistili, v čem je dobrý a v čem nepřesvědčivý.

Ford Ka Foto: maž, Novinky
Test Fordu Ka 1,2: nevlastní bratr Fiatu 500 dostal moderní kabát

První generace Fordu Ka byla na trhu dlouhých dvanáct let. Bylo to malé mrštné auto, které mělo velmi dobré jízdní vlastnosti. Druhá generace má zhruba 80 procent dílů společných s Fiatem 500 (test a video zde), obě auta se vyrábějí na stejné lince v polské továrně.

Fiat 500 je retro, Ford Ka moderna

Uspět v designu proti retro Fiatu 500 je přetěžký úkol, Ford se ho nicméně nezalekl a výsledkem jsou moderní tvary, zapadající do vzhledu současných Fordů (zepředu si Káčko možná spletete s větší Fiestou). Ford Ka je dobře vypadající městské mini, design Fiatu 500 se nám ale přeci jenom líbí mnohem více.

Ford Ka

Foto: maž, Novinky

Interiér je nápaditý a působí moderně, místy až rozpustile. Některé příslušenství je jiné (například tříramenný volant), nicméně spoustu věcí najdete i ve Fiatu – jeden příklad za všechny – displej palubního počítače. Menší problém může nastat, pokud nemáte rádi řízení z vyvýšeného sedadla – v Káčku je řidičovo sedadlo hodně vysoko a dolů snížit nejde. Sedadla navíc prakticky nemají boční vedení, hodně místa navíc zabírá centrální konzole.

Řadící páka pětistupňové manuální převodovky je umístěna v blízkosti volantu, tedy dobře po ruce. Řazení je na danou třídu bezproblémové, brzdy se dávkují dobře a problém není ani s jejich účinností.

Vybírat lze ze dvou malých motorů

V nabídce jsou dva maloobjemové motory, turbodieselová třináctistovka a benzínová dvanáctistovka, kterou jsme testovali. Motor z líhně italského Fiatu má dostatek temperamentu při rozjezdech a i mimo město se projevuje docela čiperně (pravda, v autě nebyl žádný náklad, pouze 90 kg těžký řidič).

Ford Ka

Foto: maž, Novinky

Ve vyšších otáčkách je motor hlučný, na rychlé ježdění po dálnici rozhodně není stavěný. Dech mu definitivně dojde při 160 km/h, optimální je ale jízda rychlostí zhruba 120 km/h. Spotřeba paliva se v reálném provozu pohybuje kolem šesti litrů na sto.

Podvozek je v případě Káčka naladěn „tvrději“, v zatáčkách si s autem můžete dovolit vyšší nájezdovou rychlost, na druhou stranu Fiat přináší častěji větší komfort na rozbitých silnicích. Káčko je při extrémní situaci nedotáčivé, náklony jsou i při rychlé jízdě velmi malé.

Celkově hodnotíme nevlastního bratra Fiatu 500 dobře. Samozřejmě, v mnoha ohledech jde o identické vozy, přesto se Fordu podařilo malému Káčku vtisknout osobitou tvář.

Ford Ka

Foto: maž, Novinky

TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor:1242 ccm, čtyřválec, zážehový
Max. výkon:70 k (51 kW) při 5500 ot./min.
Max. točivý moment:102 Nm při 3000 ot./min.
0 - 100 km/h:12,8 s
Nejvyšší rychlost:160 km/h
Průměrná spotřeba:5,3 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:865 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:255 790 Kč
yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků