Hlavní obsah

TEST: Citroën C5 před pařížským faceliftem

Právo, Novinky, Andrej Poliak
PRAHA

Na zářijovém autosalónu v Paříži se světové veřejnosti představí faceliftovaný Citroën C5. Automobilka uvádí, že půjde o úpravu nejen designovou, ale i technickou a omlazený liftback se stříbrnými šípy na kapotě dostane řadu technických novinek. První snímky omlazeného vozu jsme vám již přinesli.

Foto: Stanislava Dvořáková

S neobvyklou nabídkou Českých drah lze zažít výjimečný výlet.

Článek

Pro připomenutí jsem si k redakčnímu minitestu vybral vůz ve výbavě Exclusive s motorem 2,2 HDi a šestistupňovou manuální převodovkou. O designu C5 toho bylo napsáno již mnoho a jednotný názor na tohoto citroena bych hledal jen těžko.

Na mne však ladně protažené křivky tohoto automobilu působí dobře. Boční linie vozu je na pohled příjemná a cé pětce v akci dodává na dravosti. U faceliftované verze lze předpokládat, že dostane novou masku ve stylu modelu C4, který se v Paříži představí ve světové premiéře. Lahůdkou testovaného vozu byla šestistupňová převodovka, která během 700 kilometrů dlouhého testu pracovala přesně a spolehlivě.

Čtyřválcový turbodieselový motor o objemu 2178 cm3 se ukázal pod kapotou jeden a půl tuny vážícího automobilu jako správná volba. S výkonem 98 kW při 4000 ot./min. a maximálním točivém momentu 314 Nm při 2000 ot./min. dokáže vůz jet maximální rychlostí 205 km/h. Motor se projevuje tichým a kultivovaným chodem. Jeho hlučnost v interiéru nepřekračuje únosnou mez ani při vyšších rychlostech na dálnici.

Třetí generace hydropneumatického pérování Hydractive 3 Plus mění automaticky nastavení světlé výšky vozu podle stavu vozovky a rychlosti. Cé pětka, byť se sportovním nádechem, není žádným agresívním dravcem. Jízdní vlastnosti jsou však poměrně solidní. Nejvíce jí svědčí jízda po dálnici, kde se vůz chová klidně a jeho vedení je snadné. Do zatáček se pouští s větší dravostí, než by bylo potřeba, ale stopu drží s přehledem a vytknout by se jí dal jen větší náklon.

Celkový dojem z testovaného vozu je pozitivní. V otázce bezpečnosti posádky si C5 vysloužila jedničku. Pasažérům nabízí čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce a průběžný hlavový airbag pro pasažéry na předních i zadních sedadlech. Všechna jsou opatřena tříbodovými bezpečnostními pásy. Na předních sedačkách navíc s omezovačem tahu a pyrotechnickým předpínačem. Elektronické systémy ABS a ESP jsou samozřejmostí.

Základní údaje
Motor: čtyřválcový 16ventilový turbodiesel
Objem: 2178 cm3
Výkon: 98 kW při 4000 ot./min.
Max. točivý moment: 314 Nm při 2000 ot./min.
Max. rychlost: 205 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,9 s
Základní cena: 894 000 Kč
Cena testovaného vozu: 911 500 Kč

Reklama

Související témata:

Související články

Pluriel: silný sex-appeal

Pluriel je nový produkt francouzké automobilky Citroën, ve kterém se zrcadlý pověstná smyslnost, tolik typická pro zemi galského kohouta. Už pětidveřový C3...

Osobitý vůz Citroën C2 vtrhne na český trh

S měsíčním zpožděním oproti uvedení na trh ve Francii a dalších evropských státech přichází na český trh Citroën C2. Od 6. října budou u prodejců vozů Citroën...

Supermini v nárazových testech překvapily

Dnes se v hodnocení bezpečnosti automobilů podíváme na objemově nejmenší třídu supermini a to Citroën C2 a neméně oblíbenou Mazdu 2. Jako třetí testovaný...

Výběr článků

Načítám