Hlavní obsah

Test Citroën C4 Picasso 2.0 HDI: skleněný krasavec

Novinky, Ondřej Grym

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na první pohled připomíná C4 Picasso neforemné skleněné vejce. Jak se však do něj jednou usadíte, těžko jej opustíte. K autu vás připoutá nejen masivně prosklená karosérie a propracovaný design, ale také množství elektronických a bezpečnostních pomocníků, jimiž je vůz prošpikován.

Článek

Pětimístný C4 Picasso vychází ze svého většího bratra Grand C4 Picasso. Ten nabízí prostor hned sedmi cestujícím. Menšího z francouzů charakterizuje zajímavě ztvárněná záď s nevšedními světlomety.

Vozidlo zkrášlila chromovaná lišta, která se vine pod okny. Rádoby sportovního ducha této C4 evokuje zadní spojler, který protáhl prosklenou střechu.

Nikdo se nemačká

V C4 se ani pět průměrně vzrostlých cestujících nebude mačkat. Prostoru pro nohy, ostatní končetiny i hlavu mají nadbytek. Ocení také skvělý výhled z vozidla - ať už přes skleněný strop nebo přes obrovské čelní sklo, které se doslova a do písmene zakusuje do střechy.

Stejných pocítů si užívá také řidič a jeho spolujezdec. Pochopitelně, ač to mnohdy svádí, nemůže šofér spolu s ostatními pozorovat zrovna "tamto parádní rogalo".

Kufr na jedničku

Leckoho může zarazit poměrně vysoká hrana zavazadlového prostoru o objemu zhruba 500 litrů. Ovšem také na to v Citroënu mysleli a naše verze tak disponovala tlačítkem, které snižovalo její vzdálenost od země. To vše i při vypnutém motoru.

V kufru jsme nalezli také několik dalších vychytávek - předně svítilnu v jednom z bočních prolisů, která se zde automaticky dobíjí. Za druhé skládací tašku na kolečkách na straně protilehlé. 

Volant jako ze Star Treku

Tolik páček, tolik přepínačů a hejblat na volantu jsem už dlouho neviděl. Přiznám se, že za dobu testování vozidla jsem jich využil asi polovinu. A stačilo. Přes houštinu pák by nebylo na palubní desku umístěnou klasicky před volant pravděpodobně ani vidět, Citroën proto vše přesunul doprostřed.

Budíky však nejsou analogové. V dnešní elektronickém věku musí být pouze digitální. To však nic neubírá na tom, že jsou velmi dobře přehledné a řidič při jejich odezírání neztrácí kontrolu nad vozidlem.

Pod volantem našly domov páčky automatické robotizované převodovky, jejíž práci si ihned rozebereme.

Robot je pohodář

Robotizovanou převodovku můj kolega proklel. Vadily mu její prodlevy, nepředvídatelné chování při řazení. Zastávám jiný názor. S robotem je nutno naučit se zacházet.

Chce to malinko trpělivosti, nečekat od automatiky, že bude sázet jednu rychlost za druhou ve stejném tempu jako pekař housky do pece. Takhle to u Citroënu a jeho poloautomatické převodky, která je spojena s motorem o výkonu 100 kW, nefunguje. C4 Picasso je totiž klidným rodinným vozítkem a práce automatické převodovky jeho naturelu plně odpovídá. Sešlápnete tedy plyn, zhruba půl sekundy počkáte na reakci robota, který s klidem zasune další stupeň a voila - máme hotovo.

Klídek, pohodička, žádný spěch. Proč taky, nejsme přece ve formuli. S tím se pojí i další věc. Díky robotu není v autě důvod instalovat klasickou řadící páku. Na jejím obvyklém místě je tak klimatizovaná schránka.  

Zadek naklepaný jako řízek

C4 nesedí přejezdy kolejí nebo jiných nerovností, které jsou rozesety na krátké vzdálenosti. V Praze si takovýchto míst užijete dosytosti. Tady si auto s cestujícími trochu zahází.

Ovšem podvozek drží za všech okolností na cestě jako přibitý. Rovněž podélné prohlubně a vyvýšeniny zvládá na jedničku.

Povedlo se téměř vše

Pětimístý C4 Picasso je z hlediska designu krásně zpracovaný automobil rodinného typu. Pár mušek na kráse jistě najdeme - například příliš málo tuhá přední náprava, zmínit musíme také nemožnost osadit dvoulitrový motor ručně řazenou převodovkou.

Vyzvihnout však musíme bezpečnostní politiku automobilky, která do vozidla v námi testované výbavě nacpala hned 7 airbagů, skvělé brzdy, ESP a další elektronické pomocníky.

Technické údaje
Citroën C4 Picasso 2.0 HDI
Motor
Zdvihový objem1997 ccm
Max. výkon100 kW při 4000 ot./min
Max. točivý moment270 N.m při 2000 ot./min
Spotřeba (l na 100 km)
Město7,9
Mimo město5,1
Kombinace6,1
Výkony
Max. rychlost195 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod12,4 s
Převodovka
šestistupňová robotizovaná
Rozměry a objemy
Délka4470 mm
Šířka1830 mm
Výška1680 mm
Rozvor2728 mm
Objem zavazadelníku500/1734 l
Provozní hmotnost1470 kg
Nárazové testy Euro NCAP
Ochrana posádky5/5
Ochrana dětí3/5
Ochrana chodců2/4
Ceny
Základní cena vozu589 900 Kč
Základní cena motorizace774 900 Kč
Základní cena výbavy890 900 Kč

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám