Hlavní obsah

Slavný Bizzarrini 5300 GT Strada znovu ožije

Novinky,

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na světě je čím dál více malých výrobců, kteří chtějí oživovat slavná jména sportovních vozů minulosti. Mezi ně patří i společnost sdružující African Automotive Design Association (AADA) a Italian Engineering group vedenou slavným konstruktérem Leonem Martelluccim, který je ve světě však znám především pro vývoj a konstrukci hybridních vozů. Tentokrát ale spolupracuje na reinkarnaci slavného vozu Bizzarrini 5300 GT Strada.

Článek

Projekt se zatím jmenuje New Strada, podle klasického sporťáku z roku 1969. Jako hlavní designér pracuje na projektu jihoafričan Jonathan Kasumba. Jeho nákresy ukazují Stradu minulosti společně s novým výtvorem, který by měl nést hlavní znaky vozu. Především je to dlouhá přední kapota s dvojicí tenkých otvorů nad předním nárazníkem či výdechy z brzdy a motoru za předními koly. Atletické figuře ale bylo trochu přidáno zvětšením rozměrů a především snížením výšky.

Historie Bizzarrini 5300 GT Strada

Historie tohoto vozu je velmi krátká. V roce 1965 vytvořil slavný designér Giotto Bizzarrini (z jeho pera vzniklo dodnes snad nejuznávanější Ferrari všech dob - 250 GTO) sportovní automobil, který se vyznačoval velmi dynamickými tvary. Posléze byl výrobní program rozšířen do dvou verzí - Corsa a Stradale.

Základem je vidlicový osmiválec OHV z Chevroletu Corvette, který při kompresním poměru 10,2:1 dával z objemu 5,3 l výkon téměř 400 koní, přenášený na zadní kola. Čtyřstupňová manuální převodovka stačila na maximální rychlost 233 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,3 s. Z vozu se záhy stal téměř kultovní vůz, když jeho nasazení v závodech rychle vyneslo mnoho cen. Bohužel v roce 1969 musel Bizzarrini svou továrnu uzavřít z finančních důvodů.

Ferrari 250 GTO

Bizzarrini připravil pro Enza Ferrariho speciální automobil na bází 250 GTO SWB s motorem z 250 Testa Rosa. Vůz měl perfektní obtékání vzduchem vyzkoušené v aerodynamickém tunalu a perfektní jízdní vlastnosti. Toho využívali majitelé vozů k závodním účelům. Celkem bylo vyrobeno pouhých 39 vozů.

Reklama

Výběr článků

Načítám