Článek
Which? posuzuje závady jak podle množství, tak podle jejich závažnosti. Nejhorší jsou vážné poruchy, kdy vůz musel být zcela odstaven z provozu, následují střední závady (po výměně vadného dílu pokračuje v jízdě) a malé závady (nemají na funkčnost vozu vliv). V minulém roce Which? zkoumalo 32 550 vozidel, u kterých zjistili 5/27/19 % poruch v jednotlivých kategoriích.
Jako nejspolehlivější se ukázala Honda Jazz, která je spolehlivá v 95 % případů. Na druhém místě se umístilo sedm automobilů s 92 %: Honda Accord, Honda CR-V, Mazda 3, Opel Corsa, Renault Clio (minulé generace), Toyota Corolla a Subaru Forester.
Moc dobře si nevedly luxusní vozy. Například BMW 5 či Jaguar S-Type mají spolehlivost jen v 83 %, ještě hůře na tom je například Mercedes-Benz E, který ve 32 % případech potřeboval za poslední rok opravu.
Na druhém konci tabulky spolehlivosti stojí Ford Focus C-Max. Velmi neslavně také dopadl Jaguar X-Type, Nissan Primera, Renault Mégane či Renault Scénic.
Spokojenost zákazníků se servisem vyhrál Lexus (78 %), Porsche (73 %) a Honda (70 %). Jako nejhorší jsou na tom zákazníci servisů Alfy Romeo, Chrysleru či Mercedesu se 45 % spokojenosti.