"Dodávky 1600 vozů a tržby 243 milionů eur v loňském roce mohou být z dnešní perspektivy značně překonány," uvedla společnost. Prodej byl v prvním pololetí podpořen uvedením kabrioletu Gallardo Spyder na trh, rozšířením distribuční sítě a stoupající poptávkou zákazníků, kteří jsou ochotni zaplatit přes 100 000 dolarů (2,2 miliónu Kč) i za základní verzi nejlevnějšího modelu společnosti.

Automobilka Lamborghini se proslavila díky avantgardnímu designu svých legendárních sportovních vozů Miura, Diablo a Countach. Firma zažívá novou renesanci poté, co ji Volkswagen začlenil do své divize luxusních automobilů Audi, píše agentura Reuters.

Mateřská společnost Volkswagen je největším výrobcem automobilů v Evropě. Firma minulý týden oznámila, že její čistý zisk v prvním pololetí vzrostl díky jednorázovému zisku z prodeje automobilové půjčovny Europcar téměř trojnásobně na 1,19 miliardy eur.

Porsche bojuje proti vládní ochraně

Automobilka Porsche, další výrobce sportovních vozů, však má s koncernem VW problémy. Neustále chce zvyšovat svůj podíl v tomto podniku (zatím vlastní 21,2 % VW), ale brání mu v tom zákon, který přijala před lety spolková vláda. Ten má ochránit největší automobilku v Německu před převzetím cizím subjektem.

Porsche tak může mít akcií Volkswagenu kolik chce, ale ve správní radě neustále bude mít jen dvacetiprocentní rozhodovací právo. To se samozřejmě zástupcům Porsche nelíbí a rozhodli se v příštím týdnu mohutně lobovat na nejvyšších úrovních. V kladný výsledek však odborníci moc nevěří.