Hlavní obsah

Porsche 911 Targa dostane poprvé pohon všech kol

Novinky,

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Porsche představilo poslední kamínek do řady 997. Jedná se o model Targa, který dlouho chyběl. A když už tak dlouho nebyl, je zapotřebí říct proč - patrně proto, že se poprvé v tomto typu karoserie objeví pohon všech kol.

Článek

Zásuvný skleněný díl střechy je ideálním společníkem pro ty, kteří chtějí mít něco extra, vyžít se pod širou oblohou a přitom nechtějí mít kabriolet s plátěnou střechou. Navíc má několik dalších výhod, jako je vyšší bezpečnost, nižší kroucení karoserie než tomu je u kabrioletu či slušná variabilita.

Slunce za sedm sekund

Skleněný díl se zasouvá jako v předchozí generaci za zadní okno, jen poněkud rychleji. Nyní mu stačí sedm sekund a může se ovládat v jakékoli rychlosti. Pokud někomu není dobře pod pálícím sluncem, lze vytáhnout poloprůhlednou záclonku. Hluk uvnitř omezují upravené aerodynamické prvky a těsnění. Zadní okno lze vyklopit vzhůru a po zasunutí zadních sedadel lze tímto otvorem dát do vozu nějaký náklad o objemu až 230 l.

Dva motory

Jenže to hlavní u tohoto modelu čeká pod slušivým kabátem. Jedná se totiž o techniku, která zatím nikdy ve verzi targa nebyla. Model dostal standardně pohon všech kol, převzatý z kupé a kabrioletů. Motory jsou na výběr dva. Základem je klasický šestiválcový boxer 3,6 l s variabilním časováním ventilů a vodním chlazením, který má výkon 239 kW. Jenže mnohým to nestačí. Pro ně připravilo Porsche verzi 911 Targa 4S se stejným agregátem převrtaným na 3,8 l. Pak se výkon šplhá ke 261 kW a točivý moment povyskočí z 370 na 400 N.m.

Maximální rychlost slabší verze je 280 km/h, silnější je o osm kilometrů rychlejší. Zrychlení z klidu na stovku vozy zvládnou za 5,3 resp. 4,9 s. Jako převodovky jsou použity staré známé kusy - buď šestistupňová manuální převodovka, nebo speciální automat Tiptronic S s možností řazení pádly pod volantem.

Anketa

Která z variant Porsche 911 se vám nejvíce líbí?
Kupé
5,8 %
Kabriolet
6,1 %
GT3
16 %
GT RS
4,4 %
Targa
7,6 %
Turbo
60,1 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 1216 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Související články

Porsche 911 GT3 RS: Maximum pro nadšence

Stejně jako v minulých generacích se i ta současná dočká své pekelné verze GT3 RS. Nejedná se o žádný přeposilovanou verzi, ale o pořádně odlehčenou verzi...

Porsche Boxster zase o něco silnější

Od prvního srpna budou v nabídce modely Porsche Boxster s několika změnami. Především zaujme posílení motorů, které je podle firmy dosaženo především instalací...

Výběr článků

Načítám