RS je tradiční typ z nabídky stuttgartské značky. Vždycky označoval ty vozy, které jsou sice určeny na silnici, ale mnohem více mají společného se závodními speciály. Stejně je tomu i v generaci 997.

Motor stejný, hlavní je váha

Pod zadní kapotou nenajdeme nic nového - je zde tradiční agregát z GT3 [celá zpráva], tedy boxer o objemu 3,6 l s výkonem 305 kW a točivým momentem 405 N.m. Mnohem důležitější změny se však odehrály na jiných místech. Základem lepšímu využití síly je snížení hmotnosti - rozsáhlé použití lehkých karbonových vláken či třeba zadního okna vyrobeného z plastu ubylo na váze celých 20 kg (1375 kg). Zdá se vám to málo? Pak se podívejte do interiéru. Za předními sedadly nenajdete žádná nouzová sedadla, ale pořádný trubkový rám, který vyztužuje vůz a chrání posádku.

Tenhle oranžový elegán totiž zvládá stovku za 4,2 s (tedy zlepšení o 0,1 s), dvoustovku za 13,3 s a ručička rychloměru se zastaví až na číslici 310 km/h. Vše má na svědomí sportovnější převodovka se sevřenějšími stupni.

Sportovní fešák

Extrémní zatížení musí zvládnout kola o rozměrech 235/35 ZR 19 vpředu a 305/30 ZR19 vzadu. Další změny na voze jsou vzhledové. Větší vstupy vzduchu převzaté z Carrery 4 umožňují lépe chladit motor a brzdy, skořepinová sedadla disponují šestibodovými bezpečnostními pásy, potažená jsou stejně jako řadicí páka, volant, madlo ruční brzdy a strop luxusní alcantarou...

Čtyři barvy a pár miliónů

Zákazník si může vybrat ze čtyř barev - stříbrné, černé, zelené a oranžové. Bílá byla vyhrazena generaci 996 a bude tak v nabídce zase až v generaci další. Také ráfky jsou lakovány, a to buď oranžovou, nebo červenou. Pro zájemce musíme ještě připomenout cenu - ta základní je stanovena na 111 600 eur bez daně (asi 3,1 mil. korun). V Německu se i s daněmi za vůz dá 129 659 eur (asi 3,6 mil korun).