Honda Super Cub byla ve své době převratným motocyklem. Dá se říci, že to, co dokázal Ford s modelem T v automobilech, je to samé v případě Super Cub na dvou kolech. V roce 1958 se po dlouhé éře dvoudobých motorů náhle objevil čtyřtakt v klasickém skůtrovém rámu. Prodejní rekordy však Super Cub trhal již několik let po začátku výroby rekordy. Dva roky po nástupu se dokonce stalo, že motocykl v Japonsku pozřel 70 % celého japonského trhu s motocykly.

Nejvíce je dodnes oceňována jednoduchost motocyklu a jeho výdrž. Také zde byly poprvé použity takové dnes už tradiční prvky - chrániče nohou před nečistotami či třístupňová odstředivá spojka. 

Po letech výroby v Japonsku je na trhu opět další generace, jenž se od té první liší jen málo. Samozřejmě, že motor je dokonalejší, má větší výkon a splňuje ekologické předpisy, ale klasický páteřový rám a vzhled zůstaly zachovány.