Oficiální dovozce do ČR se snaží splnit to, co slíbil - velkou ofenzívu modelů v roce 2006. Po uvedení ne zcela designérsky povedeného modelu Rodius a zajímavém velkém SUV Rexton nyní přichází Kyron. Sportovně-užitkový vůz byl poprvé představen minulý rok ve Frankfurtu. Jeho koncepce se velmi podobá rextonu - na mohutném žebřinovém rámu, kterou nese přední nezávisle zavěšená náprava a zadní tuhá, stojí rozměrná karoserie. Od bratra se dokonce ani moc neliší rozměry (4660 x 1880 x 1640 mm). Třeba v šířce jej dokonce překonává.

Design vozu asi bude vzbuzovat nejvíce dohadů. Designéři se nechali inspirovat středověkými rytířskými helmami. Vpředu tak můžeme spatřit řadu svislých i horizontálních průduchů do motoru, vzadu zase svítilny ve tvaru štítů. Ponton karoserie je vyloženě klínovitý. Z bohu je to pohled pěkný, ale zadní partie pak má příliš úzké sklo.

Interiér vozu se nám zdá prostorný a velmi pěkný. Plasty má příjemné a u vystavených modelů jsme ocenili výborné slícování. Zaujal nás objem zavazadelníku, který se pohybuje v rozmezí 625 až 2322 l.

Technika je tradičně spjata s automobilkou Mercedes-Benz. Pod přední kapotou pracuje výhradně vznětový čtyřválec o objemu 2,0 l s výkonem 104 kW. Točivý moment vrcholí na 310 N.m při 1800 ot./min. K dispozici jsou dvě převodovky. Se dvěma nižšími výbavami se dodává pětistupňová manuální, s nejvyšší Comfort pak pětistupňová automatická T-Tronic (známe z mercedesů třídy E, CLK a SLK).

Podle nich se samozřejmě mění maximální rychlost (167 resp. 166 km/h) a spotřeba. V kombinovaném provozu si manuál řekne o 7,7 l na 100 km, automat o 8,4 l. Pohon kol je tradiční - k jedné nápravě lze ovladačem na přístrojové desce přiřadit druhou a navolit lze i terénní redukovaný režim 4L.

Cena vozu začíná na 744 980 Kč. Ve výbavě pak nechybí čtyři airbagy, automatická klimatizace, el. ovládání oken, ABS, ESP, systém distribuce brzdných sil či pomocník pro sjezd z kopce. Za nejluxusnější verzi zaplatí zákazník 908 980 Kč, kde se může těšit z koženého čalounění, tempomatu, osmnáctipalcových kol či parkovacího asistenta.