Hlavní obsah

Sotva přišly na trh, už se mluví o konci. BMW možná zařízne řady 8, Z4 i další

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Dvoudveřové varianty řady 8 a roadster Z4, mimo jiných zajímavých vozů BMW, nemusí dostat nástupce, až životní cyklus současných generací skončí. Automobilka se koncem těch aut, která nelákají dostatek zákazníků, připravuje na elektrickou budoucnost. Pokud však zmizí všechno kromě elektrických crossoverů, bude ta budoucnost dost nuda.

Foto: BMW 2x

BMW řady 8 Coupé (2018)

Článek

Kosení v nabídce zajímavých aut ve prospěch těch sice nudných, ale zastávajících funkci dojné krávy, je bohužel až příliš častým jevem. Tím spíš, že automobilky nyní masivně investují do elektrifikace a autonomního řízení; to první je „jen” strašně drahé a u toho druhého se vůbec neví, jestli to někdy dojde do vytyčeného cíle, tedy auta bez volantu a pedálů.

Značkou, která chystá taková opatření, alespoň podle webu magazínu Automobile, je BMW. Podle dostupné zprávy visí Damoklův meč nad kabrioletem řady 2 a Z4, a také nad oběma verzemi dvoudveřové řady 8.

Foto: Marek Bednář, Novinky

BMW 230i cabriolet v alpských průsmycích

To není všechno, bohužel. Skončit má řada 7 se standardním rozvorem, protože se prodává méně než ta prodloužená, a také X2, jehož prodeje jsou zlomkem čísel modelu X1.

Nečekejte samozřejmě, že se tahle auta zítra přestanou prodávat - podle dostupných informací prostě nedostanou nástupce, když současným generacím skončí životní cyklus.

Foto: BMW

BMW X2 - první jízda

A kde je pro to všechno důvod? V penězích, samozřejmě. Automobilka má velké náklady s přípravou továren na elektrická auta, s expanzí výrobních kapacit v Číně a USA a také si odložila 1,4 miliardy eur (cca 35,9 miliardy korun) kvůli případné pokutě ze strany EU za porušení antimonopolních pravidel.

Navíc tu je nutnost snížit průměrné emise flotily o 25 % do roku 2021. BMW tak musí co nejdřív dát do prodeje co nejvíc elektrických a plug-in-hybridních aut, jinak bude čelit vysokým pokutám.

Foto: Petr Horník, Právo

BMW i3s REx

Co dostaneme místo zajímavých BMW? Elektřinu a crossovery, stručně řečeno. Jednak se mluví o modelech iX3, i4 a iNext, které by mělo na trh přijít jako i6. Nástupce současné i3 také už nebude tak náročný na výrobu. Má být v nabídce s bateriemi o 38 nebo 76 kWh anebo s palivovými články.

Automobilka údajně také finálně odsouhlasila model X8, který má být „empaticky sportovním crossoverem”. Nikoliv však kupé-verzí SUV X7. Má být svébytnější a v nabídce jen ve verzích M a M Performance. A má dostat i plug-in-hybridní ústrojí s 60kWh baterií a 170k elektromotorem.

Nemusí být ale všechno tak černé, alespoň pokud vám jde čistě o výkon. Podle Automobile má BMW elektromotory o výkonech od 136 do 340 koní s tím, že nejvyšší celkový výkon u modelů divize M má být až 680 koní.

V plug-in-hybridních autech se mají ke čtyřválcům přidávat elektromotory o 102 koních a k šestiválcům o 170 koních. A mají zvládnout ujet okolo 100 kilometrů jen na elektřinu.

Reklama

Výběr článků

Načítám