Možná tou největší obětí módní vlny crossoverů a SUV jsou velkoprostorové rodinné vozy, takzvaná MPV. Brzy zcela skončí třeba celá legendární rodina Picasso od Citroënu, i další ze zakladatelů této kategorie, Renault, už dělá z těchto aut spíše křížence a takové BMW si epizodu s MPV střihlo jen na jednu generaci.

Právě ix20 představuje klasickou podobu kompaktního MPV, dnes už tak vzácného a zítra už skoro neviditelného druhu.

Právě ix20 představuje klasickou podobu kompaktního MPV, dnes už tak vzácného a zítra už skoro neviditelného druhu.

Konec se blíží i u malého Hyundai ix20. Respektive už v podstatě nastal. Někdejší nejprodávanější vůz ve své kategorii v České republice dlouho hrál na notu českému zákazníkovi svou výrobou v Nošovicích. Právě tam však sjely z linky poslední kusy už v květnu.

A na skladě už jich mnoho nezbývá. Speciální verze s atmosférickou šestnáctistovkou o výkonu 96 kilowattů se prodává od 279 900 korun, což je nejnižší suma, kam auto za devítileté působení na trhu spadlo.

Nyní místo ix20 zabírá u této značky především model Kona, který je ovšem dražší. Je tak možné, že armádu crossoverů korejská automobilka ještě rozšíří a ix20 tak nepřímého nástupce nakonec dostane. O kompaktní MPV klasického střihu ale téměř jistě už nepůjde. Alespoň do doby, než se automobilová móda zase změní.

Hyundai Kona (2017)

Hyundai Kona (2017)