Automobilky zkoušejí své nové modely v různých prostředích. Není to jen o extrémech typu pouště Death Valley nebo Sibiřských pláních. V maskáčích ještě neuvedené modely potkáte často i v centru města. Nám se při nočních toulkách po centru Budapešti podařilo nafotit Mercedes-AMG CLA 45 Shooting Brake.

Řidič se nejprve dle instrukcí, které jim jsou dány, pokusil ujet, ale červená na semaforu a kolona za ní byla neúprosná. Nový Shooting Brake i čtyřdveřové kupé byly už v úpravě od AMG představeny, avšak pouze ve střídmější verzi 35.

Verzi 45 odhadujeme také podle difuzoru a čtveřice výfuků.

Verzi 45 odhadujeme také podle difuzoru a čtveřice výfuků.

FOTO: Novinky

Silnější 45 jsme ihned identifikovali podle přední masky Panamericana, výraznějšího bodykitu včetně macatých nárazníků a čtveřice koncovek výfuku namísto dvojice.

To nejzajímavější však bude pod kapotou. Stejně jako u rovněž nepředstaveného hatchbacku nebo čtyřdveřového kupé se zde objeví dvoulitrový čtyřválec. Ovšem pořádně nadopovaný. Oficiální informace o motoru již na rozdíl od samotného modelu máme.

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake ve standardní verzi na ženevském autosalonu.

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake ve standardní verzi na ženevském autosalonu.

FOTO: Marek Bednář, Novinky

Tento agregát dostal ke kompresnímu poměru 9,0:1 turbodmychadlo Twin-Scroll s přeplňovacím tlakem 1,9 baru (u standardní verze) nebo 2,1 baru (ve verzi S). Díky němu se výkon vyhoupne na 285 kW (387 koní) při 6500 ot./min, resp. 310 kW (421 koní) při 6750 ot./min. Maximální otáčky sedí na čísle 7200.

Točivý moment vrcholí na 480 N.m při 4750–5000 ot./min a 500 N.m při 5000–5250 ot./min. Samozřejmostí je čtyřventilová technika s variabilním nastavováním zdvihu ventilů CamTronic.

Představení vrcholných verzí stuttgartských kompaktů se očekává ještě v letošním roce. Že by frankfurtský autosalon v září?