Gran Coupé tedy velké kupé, ve skutečnosti čtyřdveřový sedan s bezrámovými okny dveří a elegantnější linií střechy, je možná trochu lepší název než čtyřdveřové kupé, ale v každém případě to není příliš podstatné. Protože - podívejte se na něj.

Dobře, možná je prolis pro registrační značku trochu velký, ale tohle auto se designérům vážně povedlo.

Dobře, možná je prolis pro registrační značku trochu velký, ale tohle auto se designérům vážně povedlo.

Pokud vás při pohledu na karoserii typu fastback u kupé řady 8 napadlo něco o siluetě Fordu Mustang, v tomto případě je to snad spíš Aston Martin Rapide - designérům se opravdu povedlo natáhnout „osmu” tak, aby nevypadala jako jezevčík, ale jako elegantní dlouhé auto.

Oproti kupé narostla novinka o 231 mm na délku, z čehož 201 mm přibylo v rozvoru náprav, 30 mm na šířku a 61 mm na výšku. Protože tu zadní sedačky nejsou jen do počtu, je na nich o 86 mm více místa na hlavu, a aby měli kam si dát kufry, zavazadlový prostor narostl o 20 l na celkových 440 litrů. Golfové bagy se ale do něj mají vejít tři, ne čtyři.

Pásy tu jsou pro tři lidi, ale pohodlné to nebude.

Pásy tu jsou pro tři lidi, ale pohodlné to nebude.

Vzadu vidíme tři bezpečnostní pásy, ovšem taky poměrně masivní středovou konzoli, takže ten, kdo si vytáhne černého Petra, si moc pohodlí neužije. Nezbude na něj žádný port USB-C, které jsou vzadu dva, a klimatizace je také „jen” čtyřzónová.

Za zmínku stojí, že ač naprostý vrchol nabídky, podle prozatím zveřejněných fotografií zadní sedačky „osmy” Gran Coupé nenabízejí vyhřívání ani chlazení. Místo toho jsou opěradla sklopná - praktičtější, leč neobvyklé řešení u takhle luxusního auta.

Luxus pro přední místa je samozřejmostí.

Luxus pro přední místa je samozřejmostí.

Přední půlka Interiéru je jinak bez větších změn převzata z kupé, včetně voliče převodovky balancujícího na hraně luxusu a kýče nebo digitálního přístrojového štítu. Samozřejmostí je také armáda jízdních asistentů - je tu mimo jiné adaptivní tempomat, aktivní vedení v jízdním pruhu, kamery pro 360° pohled kolem auta, hlídač mrtvých úhlů.

Řada 8 Gran Coupé bude v nabídce ve verzích 840i, M850i a 840d. Verze 840i je jediná verze, kterou je možné mít se zadním pohonem, ne nutně čtyřkolkou, a její šestiválec nabídne 340 koní a 500 N.m. „Žrát” má 7,4-7,8 l/100 km, pro 4x4 samozřejmě platí z tohoto rozsahu ty vyšší hodnoty.

Tento elegantní křižník bude k mání s šesti- a osmiválcovými motory.

Tento elegantní křižník bude k mání s šesti- a osmiválcovými motory.

Osmiválec ve verzi M850i má 4,4 litru objemu, výkon 530 koní a točivý moment 750 N.m. Stovku zvládá za 3,9 sekundy. Maximálka je omezena na 250 km/h, stejně jako u všech verzí. Kombinovaná spotřeba paliva má být 9,9 až 10 litrů na 100 km.

Máte-li radši naftu, verze 840d nabídne třílitrový šestiválec o výkonu 320 koní a 680 N.m, což stačí ke zrychlení na stovku 5,1 sekundy. Spotřebu BMW uvádí v rozsahu 7,7 až 7,8 l/100 km.

Co zatím nebylo zveřejněno, je ceník novinky. Řada 8 kupé začíná na téměř přesně 2,7 milionu korun za verzi 840d a Gran Coupé levnější jistě nebude.