Hlavní obsah

Souboj o největší masku chladiče pokračuje. Vyhrává Lexus

Novinky, fra

Některé automobilky se rozhodly, že ohromí svoje zákazníky monstrózností svých chladičů. Lexus ve faceliftu řady GX ukázal, že má hodně horké želízko v ohni. Tohle je maska, která už nebudí respekt, ale spíš strach.

Foto: Lexus (4x)

Lexus GX má masku opravdu obřích rozměrů.

Článek

Lexus GX je vlastně trochu jiná Toyota Land Cruiser. To je velké terénní auto s docela velkou maskou. Proti Lexusu GX ale je to jen drobnost na okrasu na nose auta. Lexus totiž instaloval masku, která přesně v jeho stylu sahá od spodního „lízátka“ až po otevírací kapotu.

Velké X jsme našli už na mnoha jiných modelech, ale tentokrát je to opravdový gigant. Navíc je uvnitř soustava jakýchsi zubů, takže pokud jste viděli nějaký hororový film s vetřelcem z vesmíru, musí vám jej připomenout. Každopádně v souboji s Audi či BMW nyní Lexus jasně vyhrává a jeho největším konkurentem tak zůstává Chevrolet Silverado, ale to už je zase jiná váhová kategorie.

Není to jen maska

Auto s faceliftem dostalo i mnoho dalších novinek. Třeba upravená LED světla pro denní svícení, nová kola, koncovky výfuku, zrcátka… Těch změn je opravdu hodně, a i když nejsou velké, dají dohromady docela jiné auto.

Zajímavé je, že GX konečně po letech dostalo i terénní paket. Ten zahrnuje třeba chrániče podvozku a motoru, hromadu kamer, které kontrolují okolí vozu, výběr pohonu pro různé terény, systém pro šplhání do příkrých kopců i jejich sjíždění, a to nejen díky elektronice, ale i přídavné převodovce.

Foto: Lexus

Základ je v Toyotě Land Cruiser

Foto: Lexus (4x)

Pracoviště řidiče odpovídá velikosti auta

Auto je stále nabízeno pouze s vidlicovým osmiválcem o objemu 4,6 litru s výkonem 225 kW (306 koní), pohonem všech kol a šestistupňovou automatickou převodovkou. Nově má vůz kompletní asistenční balíček, včetně předkolizního systému, adaptivního tempomatu apod. Pro zájemce o tohle auto ale máme smutnou zprávu. Stále se do Evropy nedováží a dovážet nebude. Je to model vyloženě pro USA.

Foto: Lexus

Pod kapotou mají v USA pouze vidlicový osmiválec.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám