Uherskohradišťská společnost Performance Solutions se zabývá závodními a speciálními vozidly, mimo jiné. A nyní se chce pustit i do silničních vozidel, a rovnou do nejvyšší ligy supersportů. Co potěší puristy, je, že Mosquito – ano, opravdu nazvali své auto „komár“ – má atmosférický osmiválec.

Ohromné křídlo a difuzor prozrazují, že aerodynamika bude hrát obrovskou roli.

Ohromné křídlo a difuzor prozrazují, že aerodynamika bude hrát obrovskou roli.

Podle dostupných informací má vůz mít 600 koní a 650 N.m, které budou mít na práci jen 974 kilogramů hmotnosti; karoserie je karbonová. Převodovka je šestistupňová s řazením pádly pod volantem. Sprint na stovku má zabrat 2,9 sekundy a nejvyšší rychlost se odhaduje nad 320 km/h.

Síly tedy bude dost, a na asfaltu – i veřejném, Mosquito má dostat značky – budou ji držet systémy aktivní aerodynamiky a adaptivního podvozku, které mají spolupracovat tak, aby vytvářely co nejmenší odpor vzduchu a co největší přítlak.

Zatím se můžeme podívat jen na počítačové ilustrace.

Zatím se můžeme podívat jen na počítačové ilustrace.

Obrázky jsou ilustracemi; vůz zatím fyzicky neexistuje a na světě bude nejdříve za dva roky. Nevidíme zatím ani dovnitř, ale podle dostupných informací má auto mít head-up displej a sedačky integrované v karbonovém interiéru.

Mosquito má vzniknout v osmnácti kusech po zhruba 30 milionech korun. Proč zhruba? Konkrétní cenu si automobilka podle vlastních slov nechává pro vážné zájemce, prý i proto, že míra individualizace bude vysoká a každé auto bude stát jiné peníze.

Inspirace pro design přišla z druhoválečného letadla.

Inspirace pro design přišla z druhoválečného letadla.

Vrtá vám pořád hlavou to jméno? Inspiraci pro design brali autoři v britském druhoválečném letadle De Havilland DH.98 Mosquito – proto dostal vůz poněkud hmyzí označení.

Tohle je De Havilland DH.98 Mosquito, ze kterého tvůrci sporťáku brali inspiraci.

Tohle je De Havilland DH.98 Mosquito, ze kterého tvůrci sporťáku brali inspiraci.

FOTO: Profimedia.cz