Mnichovská značka BMW má historii již více než stoletou. Bayerische Motoren Werke, tedy Bavorské motorové závody vznikly v roce 1917. Ovšem zezačátku se značka specializovala jen na letecké motory. Meziválečné období však přineslo zákaz stavby letadel na německém území, a tak se Bavoři museli poohlédnout po jiném odvětví.

Logo, které má dvojí význam - tedy výřez bavorské vlajky a roztočenou vrtuli, poprvé dostal motocykl R32. Společnost začala produkovat automobily již v roce 1928. A to díky odkoupení automobilky Dixi, která vyráběla v licenci Austiny Seven pod obchodním označením Dixi 3/15. Ovšem známé bavorské oválné logo na tento model dorazilo právě až 22. března 1929.

BMW 3/15 bylo předělaným Austinem Seven.

BMW 3/15 bylo předělaným Austinem Seven.

Jednalo se v podstatě o přeznačení zmiňovaného vozu. Nedošlo k tomu však v Bavorsku, ale na berlínském letišti Johannisthal, v pronajaté továrně Ambi-Budd. První „bavoráky“ měly vodou chlazený patnáctikoňový motor o obsahu 750 kubických centimetrů, spotřebu kolem šesti litrů na 100 kilometrů a pořizovací cenu 2200 říšských marek. Byly jednoduché a spolehlivé a byl o ně značný zájem. Celkem se jich prodalo na 16 000 kusů v několika karosářských variantách.

S prvním automobilem vlastní konstrukce přišla bavorská automobilka v roce 1932. Byl jím model 3/20 PS – dvacetikoňový čtyřválec o obsahu 782 kubických centimetrů, který neměl s Dixi prakticky téměř nic společného.

Společnosti se v současnosti daří, firma v loňském roce prodala rekordních 2,49 milionu vozů značky BMW, MiniRolls-Royce, které jsou součástí BMW Group. Prodej se jí meziročně zvýšil o 1,1 procenta.

Dnes vypadá továrna Johannisthal takto.

Dnes vypadá továrna Johannisthal takto.