Hlavní obsah

Kia omladila hybridní Niro. Má více jízdních asistentů a nový palubní systém

Právo, laz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Kia do Ženevy přiveze vylepšený model Niro. Má agresivněji tvarovanou příď, modernější zadní svítilny a palubní systém si více rozumí s chytrými telefony. Díky nové aplikaci.

Foto: Kia 2x

Před LED denní svícení je ve tvaru dvojitého šípu.

Článek

Obě varianty modelu Niro, tedy full-hybrid a plug-in hybrid, představí korejská automobilka na autosalonu v Ženevě ve zmodernizované variantě. Jde o první auto Kie, které bylo od začátku vyvíjené pouze jako hybrid. Na trh bylo Niro uvedeno v roce 2016. Crossover byl v roce 2018 pátým nejlépe prodávaným modelem značky v Evropě a jeho prodeje vzrostly o 33 % na 45 255 vozidel – včetně 34 642 hybridů a 9 951 plug-in hybridů.

S faceliftem se vůz tváří vážněji, má větší masku a LED denní svícení tvarované do šípů ve spodní části nárazníku. Nové jsou i zadní svítilny, respektive jejich grafika. Odlišně tvarované jsou i disky kol o rozměru až 18 palců.

Foto: Kia

Novou grafiku mají i zadní svítilny.

Věci se mají dít v interiéru, ovšem Kia vnitřek modernizované verze zatím neukázala. Těšit se v Ženevě máme na kvalitnější palubní desku s lepšími materiály a novým obložením. Velkou technologickou novinkou má být systém Uvo Connect.

Systém dostupný prostřednictvím 10,25" dotykového displeje a chytrého telefonu obsahuje nový systém Kia Live, který k načítání a aktualizaci dat v reálném čase využívá vlastní SIM kartu. Majitel vozidla tak má nepřetržitý přístup k dopravním informacím, předpovědím počasí, bodům zájmu, cenám paliva a podrobnostem o možnostech parkování na ulicích i mimo ně – včetně cen, polohy a dostupnosti.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Kia Niro HEV

Plug-in hybridní provedení modelu Niro rovněž poskytuje informace o dobíjecích stanicích, tedy jejich umístění, dostupnosti a kompatibilitě připojení. Druhou klíčovou součástí systému Uvo je mobilní aplikace pro chytré telefony se systémem Android i iOS. Tato technologie se postupně uvede i v dalších evropských modelech.

Co se týče techniky auta, modernizace se dotkla asistenčních systémů. Niro má lepší adaptivní tempomat s funkcí popojíždění v kolonách a držení v pruzích druhé autonomní úrovně. Pohonného ústrojí se modernizace nedotkla. Niro nadále pohání zážehový motor 1,6 litru GDi v kombinaci s lithium-iont polymerovou baterií o kapacitě buďto 1,56 kWh v provedení Hybrid, nebo 8,9 kWh pro model Plug-in Hybrid.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám