Článek
Obě varianty modelu Niro, tedy full-hybrid a plug-in hybrid, představí korejská automobilka na autosalonu v Ženevě ve zmodernizované variantě. Jde o první auto Kie, které bylo od začátku vyvíjené pouze jako hybrid. Na trh bylo Niro uvedeno v roce 2016. Crossover byl v roce 2018 pátým nejlépe prodávaným modelem značky v Evropě a jeho prodeje vzrostly o 33 % na 45 255 vozidel – včetně 34 642 hybridů a 9 951 plug-in hybridů.
S faceliftem se vůz tváří vážněji, má větší masku a LED denní svícení tvarované do šípů ve spodní části nárazníku. Nové jsou i zadní svítilny, respektive jejich grafika. Odlišně tvarované jsou i disky kol o rozměru až 18 palců.
Věci se mají dít v interiéru, ovšem Kia vnitřek modernizované verze zatím neukázala. Těšit se v Ženevě máme na kvalitnější palubní desku s lepšími materiály a novým obložením. Velkou technologickou novinkou má být systém Uvo Connect.
Systém dostupný prostřednictvím 10,25" dotykového displeje a chytrého telefonu obsahuje nový systém Kia Live, který k načítání a aktualizaci dat v reálném čase využívá vlastní SIM kartu. Majitel vozidla tak má nepřetržitý přístup k dopravním informacím, předpovědím počasí, bodům zájmu, cenám paliva a podrobnostem o možnostech parkování na ulicích i mimo ně – včetně cen, polohy a dostupnosti.
Plug-in hybridní provedení modelu Niro rovněž poskytuje informace o dobíjecích stanicích, tedy jejich umístění, dostupnosti a kompatibilitě připojení. Druhou klíčovou součástí systému Uvo je mobilní aplikace pro chytré telefony se systémem Android i iOS. Tato technologie se postupně uvede i v dalších evropských modelech.
Co se týče techniky auta, modernizace se dotkla asistenčních systémů. Niro má lepší adaptivní tempomat s funkcí popojíždění v kolonách a držení v pruzích druhé autonomní úrovně. Pohonného ústrojí se modernizace nedotkla. Niro nadále pohání zážehový motor 1,6 litru GDi v kombinaci s lithium-iont polymerovou baterií o kapacitě buďto 1,56 kWh v provedení Hybrid, nebo 8,9 kWh pro model Plug-in Hybrid.