Čekali jste, že Cupra po modelu Ateca, který jsme nedávno testovali, přijde s ostrým hatchbackem? Chyba - druhý kůň v nabídce značky má být opět SUV. Naznačuje to koncept Formentor, který se představí na ženevském autosalonu začátkem března. Prohlédnout si ho ale můžeme už nyní.

Co se chystá na ženevském autosalonu 2019
 Nový Peugeot 208 oficiálně představen. Zvenčí i uvnitř je maximálně odvážný
 Volkswagen omladil řadu Multivan. V interiéru nastala malá revoluce
 Cupra ukazuje svůj první vlastní model, koncept Formentor

Formentor je podle tiskové zprávy prvním autem, které je vyvinuto speciálně pod značkou Cupra, nehledejte tedy základ např. v Seatu Arona. Na první pohled svými tvary připomene zejména Alfu Romeo Stelvio, ovšem to není špatně, protože Stelviu to vážně sluší.

Krabicoidnost byste tu hledali marně, zejména vzadu se design opravdu povedl.

Krabicoidnost byste tu hledali marně, zejména vzadu se design opravdu povedl.

„Silné stránky designu formentoru jsou v kráse proporcí, síle linií, dokonalosti povrchů a úžasnosti konceptu barev,” cituje tisková zpráva Alejandra Mesonera-Romanose, šéfdesignéra značky.

Vskutku, právě proporce vozu jsou nejzajímavější. Není to ospoilerovaná krabice, kterýžto dojem může v někom vyvolat Ateca, nýbrž muskulaturním dojmem působící kříženec SUV a sporťáku.

Kabina připomíná Seaty méně, než by jeden čekal.

Kabina připomíná Seaty méně, než by jeden čekal.

V kabině se designéři snažili o palubní desku, která vzbuzuje dojem, že pluje v prostoru. Podařilo se design oprostit od vlivů značky Seat, i volant je při pečlivějším pohledu dost odlišný.

Pod kapotou je plug-in hybridní pohonné ústrojí s kombinovaným výkonem 245 koní. Čistě na elektřinu dokáže ujet 50 kilometrů. Vůz je vybaven dvouspojkovou převodovkou, ale nedozvídáme se, která kola pohání.

Formentor je sice označený jako koncept, ale má normální kliky, zrcátka i světla, takže se do sériové podoby snad příliš měnit nebude. Doufejme.

Formentor je sice označený jako koncept, ale má normální kliky, zrcátka i světla, takže se do sériové podoby snad příliš měnit nebude. Doufejme.

Tisková zpráva hovoří také o uzávěrce diferenciálu, opět bohužel bez dalších detailů. Že by takovéto auto mělo poctivou mechanickou uzávěrku diferenciálu, použitelnou jen v terénu, se nám zdá nepravděpodobné. Je to ale koncept, takže možné je všechno; jistě se víc dozvíme v Ženevě.