Článek
Byl malý, lehký, mel skládací pevnou střechu a byl ohromně sexy. Pro mnohé byl vůz s označením SLK, představený v roce 1996 a přejmenovaný na SLC v roce 2015, ztělesněním dokonalosti.
Měl sice několik chybiček, ale ty dokázala automobilka rychle vychytat a auto se stalo jakýmsi cílem pro ty, kteří neměli dost peněz na SL, nebo prostě nechtěli tolik utrácet.
Auto nabízelo během let ledacos – od prvního systému ofukování krku cestujících teplým vzduchem až po fantastickou a ďábelskou verzi SLK 55 AMG s vidlicovým osmiválcem a ve své poslední inkarnaci výkonem 421 koní.
Konečná
Ovšem o auto je nyní malý zájem a není tedy už ekonomické jej nechávat v nabídce. Třeba jednou přijde velká reinkarnace jména. Tento rok ovšem přijíždí Final Edition.
Návrat ke kořenům dokládá i výrazná žlutá barva v nabídce, která odkazuje právě na první auto, které v této barvě bylo představeno. Tehdy to bylo na Mercedes hodně netradiční. Samozřejmě kdo ji nechce, má na výběr i spoustu jiných barev. Auto je doplněno černými detaily, jako jsou zrcátka nebo kliky.
Snížený sportovní podvozek stojí na osmnáctipalcových kolech AMG. Za nimi jsou sportovní brzdy, jindy dodávané za příplatek. V interiéru je luxusní kůže Nappa a samozřejmě vyhřívání sedadel i s ofukováním krku Airscarf.
Motorizace pro speciálku není omezena, v nabídce jsou všechny agregáty. Od CLC 180 (115 kW/156 k) až po šestiválec AMG SLC 43 (287 kW/390 k). Automobily budou v dealerstvích k dispozici v březnu. Ceny zatím neznáme.