Ostrá Audi nebývají vizuálně až tolik odlišná od těch civilních a pro nové SQ5 TDI to rozhodně platí. Fotografie novinky ukazují drobně upravené nárazníky a v tom zadním si nejde nevšimnout čtyřech falešných koncovek výfuku. Okamžitě člověka napadne, jestli Audi má něco takového zapotřebí.

Falešné koncovky výfuku nejdou přehlédnout.

Falešné koncovky výfuku nejdou přehlédnout.

Kola mají ve standardu dvacet a za příplatek jednadvacet palců průměru a LEDková světla, která vidíme na obrázcích, jsou součástí standardní výbavy. Vůz také dostane novou černou barvu Panther, která nebude k mání v žádné jiné verzi.

Jeden elektrokompresor a sedm stovek newtonmetrů

Pod kapotou je dieselový motor, konkrétně šestiválec o objemu tří litrů. Má 347 koní a 700 N.m a samozřejmě je přeplňovaný, ale nikoliv jen jedním obyčejným turbodmychadlem. Pomáhá mu elektrický kompresor.

Ten se stará o co nejrychlejší reakci na povely řidiče plynovým pedálem v nejnižších otáčkách, konkrétně do 1 650 ot./min, kdy ze spalovacích komor vychází výfukových plynů příliš málo na to, aby dokázaly rychle a efektivně roztočit klasické turbo.

Elektrokompresor se během 0,3 sekundy roztočí na 65 tisíc otáček, stojí v tiskové zprávě, a zvládne dodávat plnicí tlak 1,4 baru. Větší Audi SQ7 TDI, také vybavené elektrokompresorem, jsme měli v testu a jeho vliv na odezvu auta na sešlápnutí plynu je jasně znatelný.

Se 700 N.m bude předjíždění hračkou.

Se 700 N.m bude předjíždění hračkou.

Elektřina pro jeho pohon má napětí 48 voltů a pochází z lithium-ionové baterie mikrohybridního systému. Součástí tohoto systému je také alternátor-startér, napojený na motor pomocí řemene. Během zpomalování dokáže baterii nabíjet až 12 kilowatty a jeho další výhodou jsou jemnější starty ve srovnání s konvenčním startérem.

Díky mikrohybridu může systém start-stop vypínat spalovací motor až do rychlosti 22 km/h, a pokud vozidlo plachtí z kopce, v rychlostech 55-160 km/h také motor vypíná. Celkem to má činit úsporu 0,7 litru paliva na 100 km; normovaná spotřeba dle (zastaralého a nepřesného) měřicího cyklu NEDC je 6,6-6,8 litru nafty na sto kilometrů.

Digitální přístrojový štít je samozřejmostí.

Digitální přístrojový štít je samozřejmostí.

O přenos síly na asfalt se stará automatická převodovka s hydrodynamickým měničem a stálý pohon všech kol Quattro, který dokáže v případě potřeby na zadní kola poslat až 85 % síly, nebo na přední až 70 procent. Maximálka je samozřejmě omezená na 250 km/h, zrychlení na „dálniční rychlost” - tak to stojí v tiskové zprávě, že jde o 100 km/h, se můžeme jen domnívat, - je 5,1 vteřiny.

Můžeme předpokládat, že se nové SQ5 TDI ukáže na ženevském autosalonu, který proběhne zkraje března. Víme už také, že v Německu se začne prodávat v létě letošního roku, a to od 67 750 eur, tedy zhruba 1,74 milionu korun.