Dosud měli zájemci o pick-up truck z řady F-Series Super Duty, tedy modely F-250, F-350 a F-450, na výběr mezi 6,2l benzínovým osmiválcem a 6,7l dieselovou V8. Pro modelový rok 2020 ovšem přichází novinka, třetí motor do nabídky - benzínová V8 o objemu 7,3 litru.

Doba, kdy se výkon přidával zvýšením objemu motoru, je ve většině světa pryč, ale je hezké vidět, že s ní někdo bojuje i s dnešními přísnými emisními nařízeními. Podle Fordu to navíc je efektivní - nová sedm-trojka má být nejsilnější benzínový osmiválec ve své třídě. Přesná technická data ovšem zatím nezveřejnila.

Ford F-450 (na snímku ve verzi s dvojmontáží na zadní nápravě) dostal i novou masku chladiče.

Ford F-450 (na snímku ve verzi s dvojmontáží na zadní nápravě) dostal i novou masku chladiče.

Fanoušci Fordu si všimnou, že objem je na první pohled stejný, jako u dieselového PowerStroku z přelomu tisíciletí. Podle Fordu tyto dva motory nemají nic společného, ale přesto je nová 7,3 do značné míry ze staré školy, a nejen objemem - má nepřímé vstřikování paliva, rozvod OHV, tedy se zdvihátky, nikoliv s vačkovými hřídeli v hlavách válců, a blok je litinový.

Vznětová V8 PowerStroke doznala velkých úprav a má být silnější než dosud.

Vznětová V8 PowerStroke doznala velkých úprav a má být silnější než dosud.

Kromě nové benzínové V8 byla ohlášena také vylepšení pro 6,7 PowerStroke V8, tedy dieselový motor v nabídce. Má nové turbodmychadlo, vstřikovače paliva a značné úpravy hlavy válců, bloku motoru, ojnic, pístů i ložisek. Ani zde neznáme nová přesná čísla, ale dosud tento motor nabízel 456 koní a 1 268 N.m.

Všechny tři motory v nabídce dostanou nový desetistupňový automat TorqShift, který nahradí dosud používaný šestikvalt. Takže budou moci lépe využít své nejefektivnější pásmo otáček.

Chcete tahat velké a těžké přívěsy? Ford F-450 Super Duty do značné míry zastoupí klasický tahač.

Chcete tahat velké a těžké přívěsy? Ford F-450 Super Duty do značné míry zastoupí klasický tahač.

Novinky pod kapotou přicházejí pro faceliftované pick-upy F-Series Super Duty a kromě nich tu najdeme také automatické nouzové brzdění, vylepšené asistenty např. pro couvání s přívěsem nebo drobné úpravy designu zvenčí i zevnitř.

Kamery kolem dokola jsou dnes samozřejmostí.

Kamery kolem dokola jsou dnes samozřejmostí.

Ovšem, byť se spekuluje o oficiálním dovozu menší F-150 do Evropy, Super Duty u svého nejbližšího dealera Fordu určitě nečekejte, bohužel.