Ioniq se coby nový start koncernu Hyundai Motor Company do éry alternativních pohonů představil na ženevském autosalonu v roce 2016. Téměř po třech letech se vůz, který je od začátku stavěn pro adaptaci baterií ve třech verzích pohonu, dočkal faceliftu.

Změny na exteriéru jsou spíše kosmetického rázu. Odlišně tvarovaný je přední nárazník, nové jsou přední LED světlomety a grafika zadních svítilen. Na výběr je také ze tří nových laků karoserie. Uvnitř však najdete odlišnou palubní desku s novými materiály a dekory. Nový je také infotainment s dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 10,25 palce. Ten nyní sdružuje i ovládání ventilace.

Změnila se grafika zadních svítilen

Změnila se grafika zadních svítilen.

Rozšířena byla nabídka asistenčních systémů, které k vozům mířícím na moderně smýšlející klientelu tak nějak patří. Ioniq má nyní pokročilejší snímání bdělosti řidiče či asistenta pro jízdu v pruhu spárovaného s adaptivním tempomatem. Stejně jako elektrická Kona, tak nyní i elektrický Ioniq umí pomocí pádel pod volantem, která slouží ke zvýšení rekuperace, i zcela zastavit.

Právě elektrická verze Ioniqu dostane větší baterii. Ze současných 28 kWh se kapacita zvýší na 38,3 kWh. Díky tomu se dojezd na jedno nabití zvýší z 280 na 378 kilometrů. Ovšem podle starší normy NEDC, dle novější a přísnější WLTP se hodnoty dozvíme později. Dále zůstávají v nabídce i dvě hybridní verze, včetně jedné s možností dobíjení ze sítě. Ioniq po faceliftu bude na starém kontinentu k mání od poloviny letošního roku.

Interiér je podstatně přepracovaný

Interiér je podstatně přepracovaný.

Hyundai Ioniq

Takto vypadal interiér Ioniqu před faceliftem.