Hlavní obsah

Ford se u nového Exploreru vrací k tradici, motor má zase podélně

Novinky, fra

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Představení šesté generace Fordu Explorer se nese ve stylu návratu k tradicím. Auto dostalo zcela novou platformu, která zase přesunula pohon na zadní kola a motor pootočila do podélného směru.

Foto: Ford 4x

Šestá generace Fordu Explorer

Článek

Ford se netají tím, že Explorer s touto platformou vytváří prostor pro budoucí modely, které jsou určeny především pro klientelu ze severoamerického kontinentu. Je to pochopitelné. Nejúspěšnější SUV v USA nesmí ztratit zákazníky a na tohle uslyší. Navíc platforma uspoří hromadu hmotnosti.

Samozřejmě že zadní pohon není jedinou verzí. Tou druhou je pohon všech kol, který bude v nabídce u slabšího motoru za příplatek, u silnějšího bude prostě na výběr. A jaké ty motory jsou?

Foto: Ford

Základem bude pohon zadních kol

Pravděpodobně nejžádanějším bude šestiválec EcoBoost o objemu tři litry, který nabídne výkon 272 kW (370 k) a točivý moment 514 N.m. Tohle je ta výkonnější varianta a v historii modelu dokonce stojí na špici.

Slabší a pravděpodobně postupně stále prodávanější bude zážehový čtyřválec s přeplňováním o objemu 2,3 l. Ano, jeho 223 kW (304 k) není málo. I točivý moment 420 N.m je úctyhodný. Prodeje by měly růst kvůli emisním limitům a požadavkům regionálních vlád.

Obě varianty pak spolupracují se zcela novou desetistupňovou automatickou převodovkou. Ford již oznámil, že zanedlouho přibude sportovní verze ST a také hybridní varianta.

Zvenčí standard

Automobil se výrazně designově nezměnil. Na první pohled je jasné, že jde o explorer. Auto samozřejmě mírně povyrostlo. Stojí na rozvoru 3025 mm a má celkovou délku 5050 mm, šířku 2005 mm a výšku 1775 mm. Nejmenší ráfky mají osmnáct palců v průměru (nejvíc 21 palců).

Foto: Ford

I sem vstoupila doba digitální

To interiér je změněný zásadně. Samozřejmě jde hlavně o přístrojovou desku, kde za volantem sedí digitální přístrojový štít o úhlopříčce 12,3 palců a uprostřed přístrojovky pak další obrazovka s 10,1 palci napříč. Auto ale hlavně zlepšilo tolik kritizovanou variabilitu. Druhá řada sedadel má nové sklápění nazvané E-Z, aby byl lepší přístup k třetí řadě sedadel. Také složení sedadel do podlahy je jednoduché a vzniká celá rovná plocha. Zavazadlový prostor nabízí objem od 515 do 2486 litrů.

Foto: Ford

Zavazadlový prostor za třetí řadou sedadel je stále dostatečně objemný

Vůz samozřejmě dostal nejmodernější bezpečnostní elektroniku, jako jsou předkolizní senzory, nouzové brzdění, sledování chodců, jízdních pruhů, přední světlomety s automatickou funkcí přepínání dálkových světel apod. V interiéru může být také hodně dobrá výbava, kde na vrcholu najdeme třeba špičkovou audiosoupravu Bang se 14 reproduktory a příkonem 980 W.

Cena vozu na americkém trhu začíná v přepočtu na 735 000 korunách. Předpokládáme, že s odstupem času se dostaví model i na evropský trh.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám