Místo neustálého růstu čelní masky Audi můžeme očekávat, že si s konceptem tohoto designového prvku bude značka hrát ve smyslech, ve kterých to dosud nebylo vídáno. „Možná se prolne hranice mezi maskou a jejím okolím - rám už není hranice,” uvedl šéf designu exteriérů Audi Andreas Mindt na losangeleském autosalonu.

Zčásti je posun vidět mimo jiné na modelu e-Tron GT. Jakožto elektromobil má potřeby chlazení poněkud odlišné od konvenčního auta s motorem vpředu, a tak i jeho čelní maska vypadá trochu jinak. A není větší než u existujících Audi. [celá zpráva]

Audi e-Tron GT

Audi e-Tron GT

„Když nalakujete masku na černo, vypadá větší. Když ji uděláte v barvě karoserie, vypadá menší. Je spousta věcí, co můžete po stránce architektury udělat, a máme na to spoustu dobrých nápadů,” dodal.

Masky BMW naopak rostou

Další bavorská automobilka, BMW, však u svých aut masky stále zvětšuje, a nezáleží na tom, zda jde o elektromobil či o konvenční vůz. Nedávno představené a v Los Angeles také prezentované SUV X7 má ledvinky na přídi naprosto gigantické.

BMW X7 (2018)

BMW X7

FOTO: BMW 2x

A koncept iNext, jehož sériová podoba má přijít na svět v roce 2020, je snad má ještě větší - a mnohem víc vypadají jako hlodavcovy přední zuby. Převzalo tedy BMW symbolické žezlo neustále rostoucích masek chladiče?

Samostatné ledvinky budou součástí minulosti

BMW iNext

Naštěstí i jemu jednou na nárazníku místo dojde. Doufejme, že se to stane dřív, než nějaký model překoná současného krále tlam na přídi, Toyotu Avalon.

Toyota Avalon Touring

Toyota Avalon Touring

FOTO: Toyota

Může se vám hodit na Garáž.cz