Focus RS ve své třetí evoluci má vůbec poprvé pohon všech čtyř kol. Ford tento systém se dvěma elektronicky řízenými lamelovými spojkami nazývá Ford Performance All-Wheel-Drive s vektorováním točivého momentu. To Golf R spoléhá na mezinápravovou spojku Haldex páté generace.

O pohon Focusu RS se stará celohliníkový čtyřválec o zdvihovém objemu 2,3 litru, který znáte třeba z nového mustangu. Ve Focusu RS byl přepracován - twin-scroll turbodmychadlo je větší, stejně jako mezichladič a celkový výkon činí 257 kW (350 koní). A to už je pořádná dávka.

Volkswagen Golf R a Ford Focus RS

Volkswagen Golf R a Ford Focus RS

FOTO: Milan Malíček, Právo

Golf R útočí s o trochu skromnějším výkonem - 228 kW, nebo-li hezky postaru 310 koní. Převodovka je šestistupňová, přímo řazená. Golf R nastoupil s automatickým DSG.

Ve sprintu vítězí Golf

Jako první disciplínu jsme si zvolili sprint na jeden kilometr. A tady se projevila rychlost reakcí dvouspojkové převodovky. Tam, kde „erko” letělo 245 km/h, jel Focus RS 232 km/h. Není to o mnoho, ale v této disciplíně vyhrál soupeř z Volkswagenu.

Druhou disciplínou byla do značné míry subjektivně hodnocená zábava za volantem, a tady dominoval Ford. Focus RS má jednak přímější řízení, a hlavně je s ním o mnoho větší zábava než s Golfem.

Video

Zrychlení VW Golf R vs. Ford Focus RS

Zdroj: Novinky.cz

Ten sice i díky své neutralitě dovede v zatáčkách jezdit neuvěřitelně rychle, jeho celkový projev je ale sterilní. To Focus RS dovede do hry zapojit i záď a celkově řidiče více pobaví. Také u něj máte pocit, že si výslednou rychlost musíte více „zasloužit”.

Volkswagen Golf R

Volkswagen Golf R

FOTO: Milan Malíček, Právo

Ford Focus RS

Ford Focus RS

FOTO: Milan Malíček, Právo

Obě auto jsou si navenek podobná, ale pokud bychom vybírali auto na každodenní ježdění, zvítězil by Golf R. Je tišší, má měkčeji naladěný podvozek, a přitom je to neuvěřitelně rychlé auto s o trochu nižší spotřebou než Focus.

Zájemcům spíše o víkendové ježdění bychom pak doporučili Focus RS, který výtečně vtahuje „do děje”, má zábavný podvozek a výbušný motor. Nelze říct, že jedno auto je lepší než druhé, v tomto případě více než kdy jindy záleží na preferencích.

Volkswagen Golf R a Ford Focus RS

Volkswagen Golf R a Ford Focus RS

FOTO: Milan Malíček, Právo

Volkswagen Golf R a Ford Focus RS 
Motor:1984 ccm, zážehový čtyřválec, turbo
2261 ccm, zážehový čtyřválec, turbo
Max. výkon:228 kW (310 k) při 5500 ot./min
257 kW (350 k) při 6000 ot./min
Max. točivý moment:400 N.m při 2000-5400
440 N.m při 2000-4500
0–100 km/h:4,6 s 
4,7 s
Nejvyšší rychlost:250 km/h
268 km/h
Průměrná spotřeba:7,1 l/100 km
7,7 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1 505 kg
1 485 kg
Poháněná náprava:4x4
4x4
Převodovka:DSGpřímo řazená
Cena s testovanou motorizací: 
999 900 Kč
967 900 Kč